پوتین گسترش ناتو به سمت شرق را خطرناک خواند

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент России Владимир Путин во время поздравления граждан с Днем защитника Отечества
Президент России Владимир Путин во время поздравления граждан с Днем защитника Отечества - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2022
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه، گسترش ناتو به شرق با عضویت جمهوری‌های شوروی سابق در این پیمان را روند بسیار خطرناک خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز دوشنبه در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور که به گفت و گو درخصوص پاسخ آمریکا و ناتو به تضمین های امنیتی مسکو اختصاص داشت، گسترش ناتو به شرق را با عضویت جمهوریهای شوروی سابق ازجمله اوکراین را بی نهایت و بسیار خطرناک توصیف کرد.
وی خطاب به لاوروف گفت: توافق کرده ایم که امروز وزارت خارجه روسیه دیدگاه و ملاحظات خود را در مورد پاسخ هایی که شرکای آمریکایی و ناتو به پیشنهادات ما درباره نگرانی های از گسترش بسیار خطرناک ناتو به شرق داده اند ارائه کند.
لاوروف در این دیدار گفت که پاسخ آمریکا به پیشنهادهای امنیتی روسیه منفی بود.
وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه به همراه مقامهای وزارت خارجه روسیه به دقت پاسخ به پیشنهادات روسیه را مطالعه کرده است، افزود: در وهله اول پاسخ آمریکا برای ما مهم بود زیرا همه می دانند که چه کسی نقش اصلی را در حل این گونه مسائل در اردوگاه غرب بازی می کند.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت که واکنش روسیه به پاسخ های آمریکا و ناتو در مورد پیشنهادهای امنیتی روسیه آماده شده است.
لاوروف گفت: بنظر من امکانات ما در مورد پیشنهادات امنیتی به پایان نرسیده است. البته مذاکرات نمی تواند بی نهایت ادامه بیابد اما در این مرحله پیشنهاد می کنم این مذاکرات ادامه یافته و گسترش بیابد.
Президент России Владимир Путин во время российско-корейских переговоров в широком составе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2022
لاوروف در نشست با پوتین: واکنش روسیه به پاسخ های آمریکا و ناتو در 10 صفحه تنظیم شده است
وی این را نیز خاطرنشان کرد که اصل تفکیک ناپذیری امنیت با آنچه که غرب از آن تعبیر می کند، فرق دارد.
مقامهای روس بارها از پاسخ غرب به پیشنهادات امنیتی این کشور انتقاد کرده اند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز شنبه در گفت و گوی تلفنی با امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود، از پاسخ بی محتوای آمریکا و ناتو به پیشنهادات امنیتی کشورش انتقاد کرده است.
تنش ها در هفته های اخیر در پی ادعای شماری از سران غربی مبنی بر احتمال حمله روسیه به اوکراین بالا گرفته است.
مسکو بارها گفته است که قصدی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد و درصدد دریافت تضمین های امنیتی است که مانع از توسعه ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا (ناتو) می شود.
روابط آمریکا و غرب با روسیه از سال 2014 به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به آن کشور متشنج شد؛ غرب به بهانه دخالت روسیه در اوضاع داخلی اوکراین، روسیه را بارها تحریم کرده است اما مسکو این ادعای غرب را رد می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала