نیویورک تایمز: دیپلمات های افغان با خطر اخراج از آمریکا مواجه هستند

© https://twitter.comسفارت افغانستان در واشنگتن
سفارت افغانستان در واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2022
عضو شوید
روزنامه‌ای نیویورک تایمز در گزارشی می نویسد: کارمندان سفارت افغانستان در واشنگتن که در حالت بی سرنوشتی به سر می‌برند در پی دریافت پناهندگی در ایالات متحده هستند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "نیویورک تایمز"، کارمندان سفارت افغانستان در واشنگتن و کنسولگری های کشور در نیویورک و لس آنجلس از ماه اکتبر پس از مسدود شدن وجوه افغانستان در بانک های ایالات متحده در بحبوحه به قدرت رسیدن گروه طالبان (که به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم سازمان ملل قرار دارند) حقوق دریافت نکرده اند.
نیویورک تایمز می نویسد، این کارمندان در پی دریافت پناهندگی به ایالات متحده هستند.
عبدالهادی نجرابی، معاون سفارت افغانستان به نیویارک تایمز گفت: "شاید نتوانیم برای مدت طولانی ادامه دهیم. فرصت به پایان خواهد رسید."
او تأکید می‌کند که "هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. تا زمانی که برای ما ممکن است، اینجا هستیم."
آقای نجرابی گفت که خدمات ماهیانه سفارت بین دو تا سه هزار دالر کارمزد به ارمغان می‌آورد. به گفته او این پول برای روشن نگه داشتن چراغ‌های سفارتخانه و پرداخت سایر خدمات شهری کافی است، اما برای پرداخت معاش کارمندان بسیار کم است.
این باعث شده است که دیپلمات‌ها و خانواده‌های آنها در جستجوی راهی برای گذراندن زندگی خود باشند. تعداد دیپلمات‌های افغانستان و اعضای خانواده آنها در مجموع به حدود 65 نفر می‌رسد.
در ماه اکتبر، بانک‌های آمریکایی منابع مالی سفارتخانه افغانستان را مسدود کردند. مقامات می‌گویند ده‌ها دیپلمات سفارت افغانستان در واشنگتن و کنسولگری‎‌های افغانستان در نیویارک و لس آنجلس از آن زمان تا کنون معاشی دریافت نکرده‌اند.
این دیپلمات‌ها که بخشی از دولت تحت حمایت آمریکا بودند که در ماه آگست سال گذشته سرنگون شد، با تمام دشواری‌ها سفارتخانه افغانستان در نیویارک را باز نگه داشته‌اند. آنها به کار دیپلماتیک خود ادامه می‌دهند و در پی این هستند که در ایالات متحده بمانند.
اگر سفارت قبل از اعطای پناهندگی یا اقامت قانونی آنها بسته شود، دیپلمات‌ها ممکن است خود را در موقعیتی بیابند که نه تابعیت در دست دارند و نه مجوزهای لازم برای یافتن شغل.
Thomas West - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2022
تام وست: امریکا آمادۀ بازگشایی سفارت خود در کابل نیست
دیپلمات‌های افغانستان در سراسر جهان، به گونه مستقل به وظایف خود ادامه می‌دهند. آنها از دولتی که طالبان در کابل شکل داده‌اند دستور نمی‌گیرند.بسیاری آنها دولت طالبان را یک رژیم "نامشروع" می‌دانند و هنوز سفارتخانه‌های افغانستان در سراسر جهان پرچم سه رنگ افغانستان را که به عنوان بیرق رسمی افغانستان در جهان به رسمیت شناخته شده بود، به جای پرچم طالبان بر فراز سفارتخانه‌های خود به اهتزاز در می‌آورند.
دولت بایدن از به رسمیت شناختن طالبان به عنوان یک دولت قانونی خودداری کرده است. مقامات گفتند تا زمانی که طالبان به رسمیت شناخته نشده، وزارت امور خارجه هیچ دیپلماتی که از جانب طالبان فرستاده شود را به رسمیت نخواهد شناخت.
پس از تسلط طالبان بر کابل، بانک های غربی دارایی های خارجی افغانستان را مسدود کردند. به گفته سازمان ملل، سیستم مالی و بانکی افغانستان در هرج و مرج به سر می برد و بهبود آن ممکن است چندین دهه طول بکشد.
مارتین گریفیتس؛ معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه با نشر توییتی، از تمام کشورها خواسته‌است که از آزاد شدن ذخایر ارزی افغانستان به هدف کمک به مردم و جلوگیری از فروپاشی اقتصادی و بحران بشری در کشور مطمئن شوند.
این در حالی است که بر بنیاد گزارش‌ها جو بایدن؛ رییس جمهور ایالات متحده در یک فرمان اجرایی بحث برانگیز، دستور به مصادره 7 میلیارد از دارایی‌های مسدودشده افغانستان به بهانه پرداخت "غرامت" به قربانیان حملات 11سپتامبر و نیز ارائه به سازمان‌های امدادرسان برای "کمک" به مردم افغانستان دور از دسترس طالبان را صادر کرده‌است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала