نشانه های کلسترول بالا در پاها

CC0 / Pixabay / Человек во время ходьбы
Человек во время ходьбы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2022
عضو شوید
تیمی از متخصصان آمریکایی نشانه های را مشخص کردند که سطح بالای کلسترول خون را نشان میدهد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دیلی اکسپرس، متخصصان انجمن قلب آمریکا AHA) ) اعلام کردند که گرفتگی عضلات پا هنگام راه رفتن می تواند نشان دهنده سطوح بالای کلسترول "بد" در بدن باشد.
خطرناک‌ترین موردی که در مورد سطح بالای کلسترول وجود دارد، این است که این بیماری هیچ علامتی از خود نشان نمی‌دهد تا زمانی که به سطح خطرناکی برسد و زندگی روزمره فرد را تحت تأثیر قرار دهد. تنها راه تشخیص و پیشگیری از آن، آزمایش منظم خون است. هنگامیکه سطح کلسترول خون افزایش می‌یابد بر تاندون آشیل پاهای فرد تأثیر می‌گذارد که می‌تواند منجر به علائم قابل مشاهده‌ای در پاها شود.
احساس درد در پاها،هنگامی که عروق پاها دچار انسداد شوند، مقدار کافی خون غنی از اکسیژن به قسمت تحتانی اندام نمی‌رسد. در این شرایط فرد در پاها احساس سنگینی و خستگی می‌کند. اکثر افراد با سطح کلسترول بالا از احساس سوزش در اندام تحتانی شکایت دارند.
گرفتگی شدید پا هنگام خواب یکی دیگر از علائم رایج سطح بالای کلسترول است که به عروق اندام تحتانی آسیب می‌رساند. گرفتگی یا اسپاسم بیشتر در پاشنه یا انگشتان پا احساس می‌شود. این وضعیت در شب و هنگام خواب بدتر می‌شود.
کاهش جریان خون همچنین می‌تواند رنگ ناخن‌های پا و پوست را تغییر دهد چرا که سلول‌ها به دلیل کاهش جریان خون از مواد مغذی و اکسیژن محروم می‌شوند.
Стакан чая с мятой - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2022
چای سیاه برای کاهش کلسترول مفید ثابت شد
سطح بالای کلسترول می‌تواند باعث شود فرد در تمام طول سال حتی در فصل تابستان در پاها احساس سردی داشته باشد.
در صورت درمان نشدن کلسترول بالا باعث تجمع پلاک در عروق می‌شود. با گذشت زمان این پلاک عروق را تنگ و باریک می‌کند که این وضعیت به عنوان تصلب شرایین شناخته می‌شود. تصلب شرایین یک بیماری جدی است که می‌تواند جریان خون را از طریق عروق محدود کند، همچنین خطر ابتلاء به لخته‌های خون خطرناک را افزایش می‌دهد. تصلب شرایین منجر به بسیاری از عوارض تهدید کننده زندگی مانند حمله قلبی، سکته مغزی، تصلب شرایین می‌شود.
مصرف بیش از حد مواد غذایی حاوی کلسترول، چربی‌های اشباع شده و چربی‌های ترانس خطر ابتلاء به کلسترول بالا را افزایش می‌دهد. سایر عوامل سبک زندگی نیز می‌توانند در افزایش کلسترول نقش داشته باشند که این عوامل شامل عدم تحرک و سیگار کشیدن است، همچنین ژنتیک فرد بر احتمال ابتلاء به کلسترول بالا تأثیر می‌گذارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала