Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بازگشت ليگ قهرمانان اروپا؛ شب هیجان‌انگیز برای اهالی فوتبال

© AFP 2023 / DENIS CHARLETМяч UEFA
Мяч UEFA - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2022
عضو شوید
لیگ قهرمانان اروپا پس از وقفه‌ای نسبتا طولانی از سر گرفته می‌شود و دیدارهای جذابی در دور یک هشتم نهایی به انجام خواهد رسید.
به گزارش اسپوتنیک، مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با نبردهایی فوق‌العاده هیجان‌انگیز آغاز خواهد شد.
امشب از ساعت 12:30 راند اول مسابقه‌ای شروع خواهد شد که در پایان این مرحله باید یکی از دو غول فوتبال اروپا از دور مسابقات کنار برود. پاری‌سن‌جرمن در دیدار رفت این مرحله میزبان رئال‌مادرید خواهد بود.
پاری‌سن‌جرمن - رئال مادرید
این 2 تیم پیش از این در رقابت‌های اروپایی 10 بار رو در روی هم قرار گرفته اند که رئال مادرید 4 بار و پاریسی‌ها 3 بار به پیروزی رسیده اند و 3 بازی دو تیم هم به تساوی انجامیده است.
آخرین باری که پاری‌سن‌جرمن و رئال مادرید با هم بازی کردند به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2019 - 2020 بر می‌گردد که در دو بازی رفت و برگشت پاریسی‌ها به یک پیروزی و یک تساوی دست یافتند.
آخرین باری که پاری‌سن‌جرمن میزبان رئال مادرید بود به ماه سپتامبر 2019 در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان برمی‌گردد که در آن بازی تیم فرانسوی با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی دست یافت.
اما آخرین باری که پاریسی‌ها در مرحله حذفی میزبان رئالی‌ها بودند، در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی فصل 2018-2017 با نتیجه 2 بر یک شکست خوردند و از دور رقابت‌ها حذف شدند.
رئال مادرید در این فصل در مرحله گروهی در هر سه بازی خارج از خانه به پیروزی دست یافت و در هر سه بازی موفق شد دروازه خود را بسته نگه دارد.
آخرین باری که رئال مادرید در لیگ قهرمانان در 4 بازی خارج از خانه به پیروزی دست یافته به فصل 2014-2015 برمی گردد که مانند امسال از قضا کارلو آنچلوتی هدایت این تیم را بر عهده داشت.
اسپورتینگ- منچسترسیتی
شب هیجان‌انگیز برای اهالی فوتبال با 2بازی از جنس‌هایی گوناگون. اسپورتینگ لیسبون به عنوان قهرمان فصل گذشته پریمرا لیگ پرتگال و با سرمربی جوان خود روبن آموریم توانست در این فصل دورتموند را حذف کند و پا به این مرحله بگذارد. آنها البته خوش‌شانش نبودند و باید به مصاف منچسترسیتی بروند!
بازی رفت در پرتگال برگزار خواهد شد. سیتیزن‌ها با هدایت پپ گواردیولا فصل قبل تا یک قدمی فتح جام پیش رفتند اما مغلوب چلسی شدند.
حالا باید دید مرد اسپانیایی می‌تواند طلسم‌شکنی کند و سومین چمپیونزلیگ دوران مربیگری‌اش را به دست بیاورد یا خیر. ساده فرض کردن اسپورتینگ کار اشتباهی است و ستاره‌های سیتی کاملا از این قضیه مطمئن هستند.
اسپورتینگ با تساوی در جدال با پورتو به این بازی رسیده و سیتی توانست با شکست نوریچ به استقبال میزبان سبز و سفیدپوش خود بیاید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала