جاپان ماه‌نورد "دست‌دار" ساخت + ویدئو

© https://twitter.comماه نورد جاپانی جیتال
ماه نورد جاپانی جیتال    - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2022
عضو شوید
شرکت جاپانی جیتال ماه نوردی را آزمایش که دارای بازو است و ازراه دورکنترل می‌شود.
شرکت GITAI جاپان یک ماه نورد را ساخته است که دارای بازو ها بوده و قابلیت کنترل از راه دور را دارا است. جاپان هم اکنون آزمایش این دستگاه خودکار را انجام داده است.
آزمایش این ربات در سایت آزمایشی JAXAبا شبیه سازی برجسته ماه در شهر "ساگامیهارا" - جاپان انجام شد. از جمله وظایف اصلی ماه نورد، شناسایی سطح ماه، استخراج معادن، مونتاژ تجهیزات و تعمیر و نگهداری است.
توسعه دهندگان گفتند که این ربات تمام آزمایشات لازم را در چهار عرصه گذراند: آزمایش تحرک و غلبه بر موانع، مونتاژ باتری های خورشیدی، استخراج منابع ماه و همچنین برای بالا رفتن از تپه.
توسعه دهندگان گفتند کهاین ربات از تمام مراحل آزمایش با موفقیت گذشته است.
این ماه نورد دارای چهار چرخ با قابلیت چرخش زاویه 360 درجه بوده که به ربات اجازه می‌دهد تا به پهلو بچرخد و بر سطوح ریگی با زاویه تا 20 درجه تکیه کند. علاوه بر این، ربات مجهز به چراغ قوه، دو بازو و دوربین است. کنترل آن کاملاً از راه دور صورت می‌گیرد، اپراتور می تواند با کمک VR ربات را کنترل کند.
گفتنی است در ماه جنوری امسال دانشمندان چینی سرنخی از وجود آب را در نمونه های خاکی که از ماه گرفته بودند، پیدا کردند.
یافته‌های این مطالعه نشان داد که خاک ماه در محل فرود این ماه نورد حاوی کمتر از 120 بخش در میلیون آب یا 120 گرم آب در هر تن است و یک سنگ سبک و حفره‌ای آنجا نیز دارای 180 بخش در میلیون آب است که این مقدار بسیار کمتر از مقدار آب موجود در سنگ‌های روی زمین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала