جلوگیری از رشد تومور های سرطانی به کمک جواری

© Photo / Pixabay/CouleurПочатки кукурузы
Початки кукурузы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2022
عضو شوید
تیمی از محققان جاپانی در یک مطالعه جدید از نانوذرات به دست آمده از آب جواری برای مهار رشد تومورهای سرطانی استفاده کردند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نیو اطلس، نانوذراتی که برای مقابله با بیماری مهندسی شده‌اند، قابلیت بسیاری در درمان سرطان دارند.
نتایج این مطالعه در نشریه‌ی علمی Scientific Reports منتشر شده است.
پژوهشگران "دانشگاه علوم توکیو" با استفاده از جواری و آب آن به عنوان نقطه آغازی برای ابداع یک نانو ذره زیستی جدید که رشد تومور را در موش‌ها سرکوب می‌کند، نوع کم‌هزینه و بسیار امیدوارکننده‌ای از این فناوری را ارائه داده‌اند.
پروفسور "ماکیا نیشیکاوا، پژوهشگر دانشگاه علوم توکیو گفت: با کنترل ویژگی‌های فیزیکوشیمیایی نانوذرات، می‌توان اثر آنها را در بدن کنترل کرد. ما می‌خواستیم نانوذرات گیاهان خوراکی را کشف کنیم. جواری به شکل بومی خود، در مقادیر زیادی در سراسر جهان تولید می‌شود و همچنین، شکل اصلاح‌شده ژنتیکی آن ارائه می‌شود. به همین دلیل، آن را برای پژوهش خود انتخاب کردیم.
در طی آزمایشات، دانشمندان مخلوطی از جواری فوق العاده شیرین و آب ایجاد کردند، سپس آب جواری با سرعت بالا از یک سانتریفیوژ عبور داده شد و از طریق سرنگی با دهانه 0.45 میکرون فیلتر شد. این نمونه‌های فیلتر شده اولتراسانتریفیوژ شدند و به تیم اجازه استخراج نانوذرات ریز مشتق شده از جواری با قطر حدود 80 نانومتر را داد.
سپس نانوذرات به دست آمده از جواری روی موش‌های مبتلا به سرطان آزمایش شد و پژوهشگران، آنها را مستقیما به تومورها تزریق کردند. این کار، رشد تومور را به طور قابل توجهی سرکوب کرد و عوارض جانبی جدی یا کاهش وزن به همراه نداشت.
نانوذرات به روش‌های گوناگون برای مبارزه با سرطان ساخته شده‌اند؛ از نمونه‌های فعال‌شده با نور که پروتئین‌های ضروری را از سلول‌های سرطانی می‌ربایند گرفته تا نمونه‌هایی که ماه‌ها پیش از روش‌های تصویربرداری سنتی، تومورها را شناسایی و ردیابی می‌کنند.
Девушка придерживает рукой грудь - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2022
کشف یکی از علل سرطان تهاجمی سینه
ساخت و تولید نانوذرات مصنوعی که اندازه آنها به یک تا 100 نانومتر می‌رسد، دشوار و پرهزینه است. این موضوع، پژوهشگران این پروژه جدید را به بررسی احتمال دیگری در قالب نانوذرات به دست آمده از گیاه سوق داد.
نیشیکاوا گفت: ما امیدواریم که با بهینه‌سازی ویژگی‌های نانوذرات و ترکیب کردن آنها با داروهای ضد سرطان، بتوانیم داروهای ایمن و موثری را برای سرطان‌های گوناگون ابداع کنیم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала