دیپلمات‌های دولت پیشین افغانستان به دنبال راهی برای ماندن در امریکا

© https://twitter.comسفارت افغانستان در واشنگتن
سفارت افغانستان در واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2022
عضو شوید
دیپلمات‌های افغانستانی در ایالات متحده پس از آنکه حقوق خود را از دست دادند و با احتمال اخراج از این کشور روبرو شده‌اند، به دنبال اجازه اقامت در ایالات متحده هستند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، روزنامه نیویورک تایمز امریکا نوشته است، که ده‌ها تن از دیپلمات‌های افغانستانی که در سفارت افغانستان در واشنگتن و کنسولگری‌های این کشور در نیویورک و لس آنجلس منصوب شده بودند، پس از سرنگونی دولت تحت حمایت آمریکا در ماه اگوست گذشته میلادی، حقوق دریافت نکرده‌اند.
به نوشته این روزنامه، آنها خودشان را بدون کشور و بدون مجوز لازم برای یافتن کار می‌دانند.
عبدالهادی نجرابی، معاون رئیس هیات افغانستان در سفارت این کشور امریکا گفت:‌ این چیزی نیست که ما می‌خواهیم. اما برایمان اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: اکنون داریم از پس اندازهایمان گذران زندگی می‌کنیم یا قرض گرفتن از اقوام و این بیمه سلامت هم نداریم.
احمدخان اندر، کارشناس مسائل سیاسی نیز گفت: طالبان افغانستان روابط دیپلماتیک نزدیکی با روسیه، چین، ایران و پاکستان دارد که این مساله آمریکا را عصبانی می‌کند.
نیویورک تایمز همچنین نوشت، ماه گذشته میلادی وزارت امور خارجه آمریکا در یادداشتی به دیپلمات‌های افغانستانی اعلام کرد که آنها مصونیت دیپلماتیک و اقامت ۳۰ روزه خواهند داشت و به آنها فرصت داده می‌شود تا پناهندگی یا سایر روش‌های قانونی برای ماندن در ایالات متحده را دنبال کنند.
طارق فرهادی، کارشناس سیاسی نیز گفت: وزارت خارجه آمریکا اطمینان داد که این دیپلمات‌ها اخراج نخواهند شد و اجازه اقامت داده خواهد شد تا زمانی که کار پیدا کنند.
وزارت خارجه طالبان افغانستان هنوز درباره این گزارش اظهارنظری نکرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала