عربستان سعودی راه نجات از بلایای طبیعی را یافت

© https://twitter.comدرخت تاغ
درخت تاغ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2022
عضو شوید
در عربستان سعودی تصمیم گرفته شد با کمک درختان از بلایای طبیعی نجات پیدا کنند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل رویترز، فعالان محیط زیست در عربستان سعودی قصد دارند میلیاردها درخت تاغ را به منظور محافظت در برابر طوفان های شن و احیای محیط زیست غرس کنند.
انجمن زیست محیطی الغضه اعلام کرده که در سال 2022 حدود 250 هزاردرخت تاغ را در شهر اونایزا غرس کند.
. درخت تاغ در برابر دمای بالا مقاومت دارد و فقط در آب و هوای خشک بذر تولید می کند. علاوه بر این، به لطف ریشه های خود، چنین گیاهانی می توانند ریگ را در هنگام طوفان در خود نگه دارند.
تاغ، گیاهی به صورت درختچه با مقاومت زیاد در برابر خشکی و گرما با سیستم ریشه‌ای گسترده که جهت جلوگیری از گسترش کویر از آن استفاده می‌شود. گونه‌های متعددی از جنس تاغ وجود دارد
گفتنی است محمد بن سلمان، ولیعهد بانفوذ عربستان سعودی در ماه مارچ سال گذشته کلیات طرحی موسوم به "ابتکار سبز" را معرفی کرد که کشورش برای مقابله با مشکلات زیست‌بومی تنظیم کرده است.
براساس طرح ولیعهد،عربستان قصد دارد در طرحی ابتکاری تا 10 سال آینده در قلمرو خود 10 میلیارد اصله‌ درخت بکارد. این کشور همچنین در طرحی به نام "ابتکار سبز خاورمیانه" با همکاری دیگر کشورهای عربی تا 40 میلیارد اصله درخت دیگر خواهد کاشت.
عربستان توضیح نداده است که آب مورد نیاز برای این همه کشت و زرع از کجا تأمین می‌شود.
طرح عظیم عربستان در حمایت از محیط زیست بخشی از برنامه عظیم "دورنمای سال 2030" است که حاوی تحولاتی بزرگ برای اقتصاد عربستان سعودی است.
تاکنون عربستان در بیشتر ابتکارها و اقدامات جهانی برای مقابله با تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین، همیشه نقش منفی ایفا کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала