Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

قهرمانی بدون مدال؛ اشک‌های اسکیت باز 15 ساله روس در پکن 2022 + ویدیو

© Sputnik / Александр Вильф /  مراجعه به بانک تصاویر کامیلا ولیوا Олимпиада-2022. Фигурное катание. Женщины. Короткая программа
کامیلا ولیوا  Олимпиада-2022. Фигурное катание. Женщины. Короткая программа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2022
عضو شوید
کامیلا ولیوا اسکیت باز روسه به دلیل داشتن پرونده دوپینگ؛ می‌تواند در مسابقات بجینگ حضور یابد اما نمی‌تواند او مدال دریافت نماید.
به گزارش اسپوتنیک؛ کامیلا والیوا یکی از جوان‌ترین و بزرگ‌ترین ستاره‌های المپیک زمستانی 2022 به دلیل بازشدن یک پرونده دوپینگ برای این بازیکن، می‌تواند مسابقه دهد اما نمی‌تواند که مدال دریافت نماید. ولی در صورتی‌که پرونده او حل شود و همه چیز طبق برنامه‌ پیش برود.
ستاره 15 ساله اسکیت روسی پس از پرش چرخشی (اسپینینگ) درخشان‌اش بالاترین امتیاز (82.16) از داوران را دریافت نمود و با فاصله قابل توجهی در صدر جدول رده بندی قرار گرفت؛ و حالا باید منتظر نتیجه تست‌اش باشد که در صورت منفی بودن او مدال‌اش را دریافت خواهد کرد در غیر آن او حذف می‌شود.
مقامات المپیک که شاید در این بازی‌های زمستانی با شدیدترین جنجال‌ها مواجه شدند، روز دوشنبه گفتند که قصد دارند در هر رویدادی که والیوا 15 ساله در بین سه تیم برتر قرار می‌گیرد تا زمانی که پرونده دوپینگ‌اش حل و فصل نشود، شاید ماه‌های دیگر، توزیع مدال‌ها به سه نفر اول را متوقف کنند.
این تصمیم فوق‌العاده بسیاری از ورزشکاران را ناامید و خشمگین کرده که می‌گویند ورزشکاران صادق به ناحق به دلیل حضور والیوای روسی در مسابقات پس از رد شدن در تست دوا، با توجه به سابقه روسیه در تقلب و زیر پا گذاشتن قوانین؛ رنج می‌برند.

آدام ریپون اسکیت باز سابق المپیک که مربی اسکیت باز آمریکایی ماریا بل در بازی‌ها است، گفت: "همه چیز بسیار ناعادلانه است. و اکنون نسبت به همه این خانم‌ها بسیار ناعادلانه می‌باشد، زیرا تمام تجربه المپیک آنها در حال حاضر در رقابت پیچیده شده زیرا یک کشور لعنتی نمی‌خواهد طبق قوانین بازی کند."

والیوا که آزمایش مثبت او برای یک داروی قلبِ ممنوعه از نمونه ادرار گرفته شده در دسامبر در اواخر هفته گذشته فاش شد و برای برنده شدن در رقابت انفرادی زنان که از سه شنبه آغاز شد و پنجشنبه پایان می‌یابد، بسیاری را خشمگین نمود چون اگر او در جمع سه نفر برتر قرار گیرد، نه او و نه سایر مدال آوران، نمی‌توانند روی سکو بروند. همچنین تیم روسیه مدال طلای خود را برای پیروزی در مسابقات تیمی هفته گذشته که والیوا در آن بازی کرد، دریافت نخواهد کرد.
در حالی‌که کمیته بین‌المللی المپیک در بیانیه‌ای اعلام کرد که "پس از پایان پرونده والیوا، مراسم مدال‌ها برگزار خواهد کرد، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ و کمیته المپیک و پارالمپیک ایالات متحده با عصبانیت به تصمیم داوران واکنش نشان دادند و ابراز ناامیدی کردند و منطق هیئت و تعهد آن به عدالت را زیر سوال بردند. سارا هیرشلند مدیر اجرایی کمیته المپیک ایالات متحده گفت که المپیکی‌های پاک از "حق دانستن این‌که در یک زمین بازی برابر با هم رقابت می‌کنند" محروم هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала