پوتین درباره کارکرد روسیه در زمینه امنیت روشنی انداخت

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин во время встречи с президентом Исламской Республики Иран Сейедом Эбрахимом Раиси
Президент РФ Владимир Путин во время встречи с президентом Исламской Республики Иран Сейедом Эбрахимом Раиси - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2022
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه در حوزه امنیت، بسته به شرایط، طبق برنامه عمل خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت، که سیاست امنیتی مسکو را تعیین خواهد کرد.
رئیس جمهور روسیه گفت: "درباره اینکه روسیه چگونه در ادامه عمل خواهد کرد. طبق برنامه و از چه چیزی تشکیل خواهد شد؟ از وضعیت واقعی در زمین. چه کسی می تواند پاسخ دهد که چگونه توسعه خواهد یافت، وضعیت واقعی؟ هنوز هیچ کس. این نه تنها به ما بستگی دارد".
رهبر روسیه افزود، که کرملین در تلاش است تا با شرکای خود مذاکره کند. در عین حال، رئیس دولت تاکید کرد، که مسکو آماده است این موضوعات را تنها در کنار دیگر موضوعاتی که برایش اهمیت بالایی دارد، مورد بحث قرار دهد.
Ежегодная пресс-конференция президента России Владимира Путина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2022
پوتین: روسیه خواهان جنگ نیست، به همین دلیل پیشنهادات امنیتی خود را مطرح کرد
پوتین تاکید کرد، که ما آماده این کار مشترک هستیم و همچنین آماده هستیم مسیر مذاکرات را دنبال کنیم، اما همانطور که قبلاً گفته شد، همه مسائل باید به طور کلی بدون جدایی از پیشنهادات اصلی روسیه که اجرای آن یک امر است، در نظر گرفته شود.
رئیس جمهور روسیه گفت، که برای ما از جمله این موضوعات می توان به عدم گسترش ناتو، جابجایی زیرساخت های نظامی این بلوک به مواضع سال 1997 و عدم استقرار سیستم های حمله رزمی در نزدیکی مرزهای روسیه اشاره کرد.
رئیس جمهور افزود افزود: "به نظر من همه چیز روشن و قابل درک است. ما آماده ایم درباره دیگر موضوعاتی که در پاسخی که دریافت کردیم، اما در ترکیب با آنچه برای ما دارای ارزش و اهمیت اساسی است، صحبت کنیم".
در ماه‌های اخیر ، ایالات متحده و ناتو روسیه را به طراحی "تهاجم" به اوکراین متهم کرده‌اند و حضور خود را در شرق اروپا افزایش داده‌اند . آنها در مسکو همه ادعاها را رد می کنند و تأکید می کنند که در حال جابجایی نیروها در قلمرو خود هستند و همچنین یادآوری می کنند که برخلاف کیف که با توافقات مینسک مطابقت ندارد در درگیری های درون اوکراینی شرکت نمی کنند و هیچ توافقی را نقض نمی کنند.
در این سند آتش بس و خروج تسلیحات سنگین از خط تماس پیش بینی شده است. اکنون مقامات اوکراینی بیش از نیمی از پرسنل ارتش را در مرزهای خودخوانده DPR و LPR متمرکز کرده اند و مرتباً به سمت شبه نظامیان شلیک می کنند، از جمله با استفاده از تجهیزات ممنوعه.
کرملین و وزارت امور خارجه روسیه بارها به این موضوع اشاره کرده اند که هدف از داستان های "تجاوز"، ایجاد یک گروه خارجی در نزدیکی مرزهای روسیه است. آنها همچنین توضیح دادند که دلیل اصلی تشدید تنش، اقدامات ایالات متحده و ناتو است که اوکراین را با تسلیحات "پمپ" می کنند و در نتیجه آن را به سمت ماجراجویی های نظامی سوق می دهند.
در این زمینه، در پایان سال گذشته، مسکو پیش نویس اسناد تضمین های امنیتی را به بروکسل و واشنگتن تحویل داد. روسیه بر پایان دادن به همکاری نظامی بلوک با کشورهای پس از فروپاشی شوروی، امتناع از ایجاد پایگاه در خاک آنها، محدود کردن استقرار سلاح های ضربتی در نزدیکی مرز روسیه، حذف سلاح های هسته ای آمریکا از اروپا و عدم گسترش ناتو به شرق اصرار دارد.
در پایان جنوری، روسیه یک پاسخ کتبی دریافت کرد. وزارت امور خارجه گفت که شرکای غربی مهم ترین موضوع - عدم گسترش ائتلاف را نادیده گرفتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала