کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا: بیرون شدن از افغانستان یک شکست سیستماتیک بود

© Photo / SNانفجار در میدان هوایی کابل
انفجار در میدان هوایی کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2022
عضو شوید
کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا تصمیم مقام های این کشور برای بیرون شدن از افغانستان را یک شکست سیستماتیک ایالات متحده در افغانستان خواندند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا به ریاست مایکل مکال جمهوری خواه، شش ماه پس از فروافتادن نظام در افغانستان اعلامیۀ مشترکی صادر کرد.
او در این اعلامیه آمده است، که در تصمیم رئیس جمهور بایدن واقعیت‌ها نادیده گرفته شده و او این تصمیم‌ها را کورکورانه خوانده است.
Экс-президент США Дональд Трамп выступает перед своими сторонниками в Фениксе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2021
ترامپ رئیس ستاد ارتش امریکا را به خاطر بیرون شدن از افغانستان احمق خواند
کمیتۀ روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا این تصمیم را "شکست سیستماتیک" ایالات متحده در افغانستان خوانده و افزوده است که تصاویر سقوط افراد از هواپیما در جریان تخلیه، شهرت امریکا را در سراسر جهان آسیب زد و متحدان آنان را خشمگین کرده است.
اعلامیه افزوده است، که شش ماه می‌گذرد، اما هیچ یک از مقام‌های حکومت بایدن مسئولیت این شکست را به عهده نگرفته و در کمال تعجب، بسیاری از مقام‌های ارشد تلاش کرده اند حتا از گرفتن مسئولیت آن اجتناب کنند.
در بیانیۀ کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا آمده است که حکومت بایدن از ارائه هرگونه سند یا مطلب مربوط با این رویداد خودداری کرده است: "آنها حتا یک سند ارائه نکرده اند که در بارۀ این تراژیدی وضاحت دهد."
در بخش پایانی این اعلامیه آمده است که در حال حاضر مکال جمهوریخواه در حال تهیۀ گزارشی در بارۀ شکست حکومت بایدن در برنامه‌ریزی برای خروج ایالات متحده از افغانستان است و قصد دارد آن را در ماه آینده منتشر کند.
به گزارش رادیو آزادی؛ بر بنیاد تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، نیروهای ناتو به رهبری این کشور پس از ۲۰ سال حضور در افغانستان در پایان ماه آگست سال ۲۰۲۱ از افغانستان خارج شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала