انبار جهانی "روز قیامت" باز شد

© https://twitter.comхранилище семян в Арктике
хранилище семян в Арктике  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2022
عضو شوید
انبار جانی بذر در ناروی برای دریافت ذخایر جدید باز شده است.
به گزارش اسپوتنیک، انبار جهانی بذر واقع در مجمع‌الجزایر سوالبارد ناروی واقع در 100 کیلومتری قطب شمال که با هدف ذخیره سازی دانه‌های زراعتی از سراسر جهان و حفظ گونه‌های مختلف گیاهی از جنگ، بیماری و سایر بلایای طبیعی ساخته شده، ذخایر جدیدی را دریافت کرد.
این اتفاق به‌ندرت روی می‌دهد چراکه درهای این خزانۀ بزرگ، برای جلوگیری از قرار گرفتن بذرها در معرض دنیای خارج، تنها چند بار در سال باز می‌شود.
بانک‌های ژن از سودان، اوگاندا، نیوزیلند، آلمان و لبنان، نمونه‌هایی از دانه‌های قابل کشت در کشورهای خود از جمله ارزن، سورگوم و گندم را به این بانک سپردند.
مرکز بین المللی تحقیقات کشاورزی در مناطق خشک(ICARDA) نیز که در سال 2012 میلادی در پی جنگ سوریه، مقر خود را از شهر حلب به بیروت منتقل کرد، حدود 8000 نمونه از بذرهای مختلف را به این مرکز منتقل کرد.
این مرکز پیش از این سه بار طی سال‌های 2015 تا 2019 میلادی بخشی از بذرهایی را که به خزانه جهانی ناروی سپرده بود، پس گرفت تا آنها را جایگزین مجموعه آسیب دیدۀ خود در جریان جنگ سوریه کند و به کاشت و برداشت آنها در لبنان و مراکش بپردازد.
خزانه جهانی بذر که برخی آن را "خزانه بذر روز قیامت" می‌نامند، دارای بیش از 1.1 میلیون نمونه بذر از حدود 6000 گونه گیاهی است که از 89 بانک بذر در سراسر جهان جمع آوری شده است. این خزانه همچنین پشتیبانی برای پرورش دهندگان گیاهان و برنامه‌های آنها برای توسعه واریته‌های جدید هر محصول کشاورزی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала