متقی: شماری از سفارت های افغانستان به زودی پول دریافت خواهند کرد

© https://twitter.comسفارت افغانستان در واشنگتن
سفارت افغانستان در واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان وعده سپرده است که شماری از سفارت های افغانستان به زودی پول دریافت خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان می‌گوید، مقامات جدید افغانستان از مشکل حقوق در سفارتخانه های خارج از کشور آگاه هستند، برخی از نمایندگی های دیپلماتیک به زودی پول دریافت خواهند کرد.
آقای متقی گفت: ما تلاش می کنیم، فرصت هایی را برای برخی سفارتخانه ها فراهم کرده ایم، به برخی از آنها حقوق پرداخت کرده ایم و برخی دیگر نیز به زودی وجوه خود را دریافت خواهند کرد.
این مقام خاطرنشان کرد که دولت جدید افغانستان مسئول احیای کار تمام عیار دیپلمات های خارج از کشور است. وی افزود: "ما پتانسیل انجام این کار (پرداخت پول) را در آینده نزدیک داریم.
پیش ازاین سفارت افغانستان در مسکو اعلام کرده بود که این نهاد دیپلماتیک برای هیچ هدفی از کابل پول دریافت نمی کند و تلاش می کند تا حد امکان هزینه ها را کاهش دهد اما به دلیل مشکلات مالی کاهش تعداد کارکنان سفارت را نیز رد نکرد.
مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2022
امیرخان متقی: بیشتر سفارت های افغانستان در تماس با کابل کار می‌کنند
در همین حال کارمندان سفارت افغانستان در واشنگتن و کنسولگری های کشور در نیویورک و لس آنجلس از ماه اکتبر پس از مسدود شدن وجوه افغانستان در بانک های ایالات متحده در بحبوحه به قدرت رسیدن گروه طالبان (که به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم سازمان ملل قرار دارند) حقوق دریافت نکرده اند.
نیویورک تایمز می نویسد، این کارمندان در پی دریافت پناهندگی به ایالات متحده هستند.
عبدالهادی نجرابی، معاون سفارت افغانستان به نیویارک تایمز گفت: "شاید نتوانیم برای مدت طولانی ادامه دهیم. فرصت به پایان خواهد رسید."
این در حالی است که با روی کار آمدن دولت طالبان، دارایی افغانستان توسط آمریکا مسدود شد، صدها هزار نفر بیکار شدند، کمک‌های جهانی قطع شد، مردم روزهای سختی را تجربه می‌کنند و فقر در این کشور چند برابر افزایش یافته‌است.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در یک فرمان اجرایی بحث برانگیز، دستور مصادره بخشی از دارایی‌های مسدود شده افغانستان به بهانه پرداخت غرامت به قربانیان حملات 11 سپتامبر را صادر کرده‌است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала