ملا یعقوب: ده ها هزار نفر در اردو ثبت نام کرده‌اند

© Photo / IeaOfficeملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان
ملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2022
عضو شوید
با گذشت شش ماه از سلطه حکومت طالبان در افغانستان، ملا یعقوب مجاهد؛ سرپرست وزارت دفاع طالبان می‌گوید که در این مدت ما پیشرفت‌های زیادی به ویژه در بخش اردو به وجود آمده‌است.
به گزارش اسپوتنیک، ملا یعقوب مجاهد؛ سرپرست وزارت دفاع طالبان می‌گوید که طی شش ماه گذشته 10 هزار نظامی جدید آموزش دیده‌اند و در حال حاضر، شمار کسانی که برای عضویت در "اردو" ثبت نام کرده‌اند به 80 هزار نفر می‌‌رسد.
مجاهد شب گذشته (دوشنبه 25 دلو) از ثبت‌ نام "هزاران" نفر در اردو خبر داد و گفت: "تاکنون 40 طیاره و هلیکوپتر را ترمیم کرده‌ایم که آن‌ها پرواز کرده می‌توانند. 10 طیاره زیر کار است. حدود 10 هزار نیروی تازه را آموزش داده‌ایم. ثبت نامی که برای تشکیل اردو انجام داده‌ایم اکنون نزدیک به 80 هزار تن رسیده‌است."
سرپرست وزارت دفاع حکومت طالبان افزود که در حال ساختن اردویی 110 هزار نفری هستند که به گفته او به کمک کسی متکی نیست.
اما مجاهد در مورد تامین مصارف اردو چیزی نگفت.
سرپرست وزارت دفاع طالبان همچنین گفت که تلاش‌های دیپلماتیک برای بازگرداندن وسایط نظامی و طیاره‌های ارتش پیشین ادامه دارد؛ اما امریکا با بازگرداندن وسایط و هلیکوپتر‌ها به حکومت طالبان مخالفت کرده‌است.
Здание Пентагона в США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.01.2022
پنتاگون: چرخبال‌های ارتش پیشین افغانستان به دسترس طالبان قرار داده نخواهند شد
از سوی دیگر، حکومت طالبان متهم است که بیش از 100 تن از نظامیان پیشین را کشته‌است.
این اتهام‌ها در یک نامه از سوی آنتونیو گوترش؛ سرمنشی سازمان ملل متحد و گزارش دیده‌بان حقوق بشر مطرح شده‌است.
ملا یعقوب مجاهد؛ سرپرست وزارت دفاع حکومت طالبان اما این ادعا‌ها را رد کرده، می‌گوید که حدود 90 درصد از کارمندان پیشین، در وزارت دفاع کار می‌کنند و کسی با آن‌ها کاری ندارد.
گفتنی است که پس از سقوط نظام پیشین، ارتش فروپاشید و صدها هزار نظامی و نیروی امنیتی از کشور گریختند و یا بیکار شدند. آن‌ها افزون بر این‌که در وضعیت بد معیشتی به سر می‌برند گفته می‌شود که تحت تعقیب طالبان نیز قرار دارند و همه‌روزه خبرهایی درباره بازداشت یا کشته‌شدن این افراد منتشر می‌شود. در شماری از موارد، شکنجه برخی فرماندهان ارتش پیشین، واکنش‌های گسترده‌ای را علیه طالبان برانگیخته‌است. این در حالی است که طالبان می‌گویند به فرمان "عفو عمومی" رهبرشان پای‌بند اند و هیچ‌یک از نیروها و فرماندهان نظامی ارتش و پولیس و امنیت ملی پیشین، تحت تعقیب قرار نخواهد گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала