کمک 5.7 میلیارد دالری ایلان ماسک به یک نهاد خیریه

© REUTERS / Hannibal HanschkeОснователь компаний Tesla и SpaceX Илон Маск
Основатель компаний Tesla и SpaceX Илон Маск - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2022
عضو شوید
مدیر اجرایی شرکت تسلا بخشی از سهام این شرکت را به یک نهاد خیریه اهدا کرده است. بربنیاد این گزارش، رقم مجموعی سهام اهدا شده به 5.74 میلیارد دالر می‌‌رسد .
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، تعدادی از سهام این موتر های لوکس را به ارزش 5.74 میلیارد دالر به یک موسسه خیریه اهداء کرده است. اظهارنامه مالیاتی ایلان ماسک مربوط به سال 2021 نشان می‌دهد که ثروتمندترین فرد دنیا در فاصله زمانی 19 تا 29 نوامبر سال گذشته بیش از 5 میلیون سهم تسلا را به یک خیریه کمک کرده است. نام این موسسه خیریه رسانه‌ای نشده است.
اواخر سال 2021 ایلان ماسک پس از یک نظرسنجی توئیتری، 10 درصد از سهام خود در این کمپانی تولید کننده موتر های الکتریکی را به ارزش حدود 16.4 میلیارد دالر فروخت. ثروتمندترین فرد جهان پس از آن تصمیم به این کار گرفت که وضع "مالیات میلیاردرها" از سوی دموکرات‌های کنگره مطرح شد. ایلان ماسک در واکنش گفته بود: "من فقط سهام دارم؛ بنابراین تنها راه من برای پرداخت مالیات فروش سهامم است".
ایلون ماسک رئیس کمپنی SpaceX - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2022
قیمت تکت سفر به مریخ از زبان ایلان ماسک
این نخستین باری نیست که ایلان ماسک به مشارکت در کارهای خیریه و فعالیت‌های بشردوستانه علاقه‌ نشان می‌دهد. او که ارزش دارایی‌هایش معادل 238 میلیارد دالر است، سال گذشته به درخواست کمک سازمان ملل برای حل مشکل گرسنگی واکنشی "جنجالی" نشان داد و در توئیتر نوشت: "اگر برنامه غذای سازمان ملل بتواند دقیق توضیح دهد چگونه با 6 میلیارد دالر می‌خواهد مشکل گرسنگی در جهان را حل کند من همین اکنون با فروش سهام تسلا این مبلغ را تامین می‌کنم."
تحلیل‌گران مالیاتی می‌گویند که این کمک می‌تواند در کاهش میزان صورت‌حساب مالیاتی آقای ماسک موثر باشد و احتمالا او خواهد توانست چیزی بین 40 تا 50 درصد از رقم اهدایی 5.7 میلیارد دالری خود را زنده کند؛ البته این موضوع تا حد زیادی مربوط به نحوه محاسبه مالیات و تفاوت بین فروش سهام یا اهدای آن‌ها است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала