تام وست: گفتگوی آمریکا و طالبان درباره روند سیاسی افغانستان نتیجه نداشت

© @https://twitter.com Thomas West
Thomas West - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2022
عضو شوید
نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان می‌گوید، "در مورد روند سیاسی و وضعیت حقوق بشر، تلاش های دیپلماتیک ما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است".
به گزارش اسپوتنیک، تام وست، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان که روز سه‌شنبه، 26 دلو، در انستیتوت صلح آمریکا صحبت می‌کرد، گفت: مذاکرات میان آمریکا و "طالبان در خصوص روند سیاسی و وضعیت حقوق بشر در افغانستان به نتایج مطلوبی نرسیده است، اما واشنگتن قصد ندارد به این دلیل تماس با "طالبان" را متوقف کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که با وجود این، طرفین توانستند در گفتگوها برای ریشه کن کردن تهدید تروریستی در افغانستان به پیشرفت هایی دست یابند.

وست در پاسخ به سوالی درباره شرایطی که دولت ایالات متحده ممکن است روابط خود را با "طالبان" به طور کامل قطع کند، گفت: "در مورد تصمیم احتمالی برای عدم تعامل بیشتر با "طالبان"، فکر نمی‌ کنم در هفته ‌ها یا ماه ‌های آتی به چنین مرحله ‌ای برسیم."
  سخنگوی دفتر سیاسی طالبان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2022
سخنگوی طالبان: تصمیم بایدن در باره پول افغان‌ها "عجیب و مضحک" است
نماینده‌ ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفت: "من یک اجماع دل‌گرم‌کننده و قابل توجه در جامعه بین‌المللی، هم بین غرب و هم بین قدرت‌های بزرگ منطقه، برای دیدن غنای جامعه در رهبری افغانستان پیدا می‌کنم."
هرچند تام وست گفت که برای تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان تلاش جدی نشده است.
او خاطرنشان کرده است که در این صورت، حاکمان کنونی افغانستان مرتکب همان اشتباهی می‌شوند که امریکا در سال 2001 شد و زمینه حضور طالبان در قدرت را فراهم نکرد.
با این حال، او تأکید کرد که اجماع درباره بازتاب تنوع جامعه در رهبری افغانستان در جامعه بین‌المللی وجود دارد و او آن را دلگرم‌کننده خواند.
نماینده آمریکا تأکید کرد: "ما آرزوی دیدن و حمایت از یک کشور صلح‌آمیز را داریم که دیگر هرگز پناه‌گاه تروریست‌هایی نباشد که ایالات متحده، متحدان ما یا دیگران را تهدید می‌کنند، و حقوق همه مردم آن حفظ شود."
او فوری‌ترین اولویت دیپلماسی متحرک و هم‌چنین تصمیم‌گیری امریکا در مورد افغانستان را رسیده‌گی معنادار به بحران‌های انسانی و اقتصادی کشور خواند.
تام وست گفت که بسیاری از افغان‌ها امروز از گرسنه‌گی می‌میرند و بر همه به شمول آمریکا، متحدانش و حاکمان کنونی است که به سرعت وارد عمل شوند.
او در حالی این سخنان را مطرح کرد که تصمیم جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحد در امور صلح افغانستان در مورد هفت میلیارد دالر دارایی‌ بانک مرکزی واکنش برانگیز شده است. بایدن در فرمانی 3.5 میلیارد دالر از این دارایی را برای پرداخت غرامت به بازمانده‌گان قربانیان حمله 11 سپتامبر اختصاص داده است که منتظر حکم محکمه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала