جمعیت اسلامی: هژمونی قومی را هرگز نمی‌پذیریم

© Jamiat-e- Islami Afghanistanجمعیت اسلامی: تحمیل نظام قبیله‌‌ای غیرمنتخب منجر به ادامه ای جنگ در افغانستان می‌شود
جمعیت اسلامی: تحمیل نظام قبیله‌‌ای غیرمنتخب منجر به ادامه ای جنگ در افغانستان می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2022
عضو شوید
حزب جمعیت اسلامی افغانستان، شاخه‌ عطامحمد نور اعلام کرد طالبان اعتقادی به عدالت و مشارکت جمعی ندارد و مردم هژمونی قومی را هرگز نمی پذیرند.
پبه گزارش اسپوتنیک، حزب جمعیت اسلامی "به رهبری عطامحمد نور" در بیانیه‌ ای اعلام کرد سقوط نظام افغانستان در‌ آخرین مورد نیز یکی از روی‌دادهای تلخ و ناگواری است که افغانستان را پس از سال‌ها تلاش برای پیش‌رفت، سال‌ها به عقب بُرد.
در این بیانیه آمده است که جمعیت اسلامی بر داشتن نظام سیاسی مشروع مبتنی بر اراده‌ واقعی مردم تأکید می‌کند.
نور به طالبان: صلح کنید وگرنه سرکوب خواهید شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.09.2021
واکنش نور به تغییر نام دانشگاه ربانی: روزی برمی‌گردیم و تصفیه حساب خواهیم کرد
جمعیت اسلامی شاخه‌ عطامحمد نور اعلام کرد نظامی باید در افغانستان حاکم باشد که بتواند از مشروعیت مردمی و تمثیل اراده‌ همه قشرهای ملت نمایندگی کند و همه مردم افغانستان حضور خود را در آن احساس کنند و از حقوق خود در سایر عرصه‌ها بهره‌مند شوند.
حزب جمعیت اسلامی خواستار شکل‌گیری نظام فراگیر، ملی، مردم سالار و در برگیرنده حضور همه‌ قشرها به‌ویژه زنان است.
این حزب بر انتخابات و نقش مردم در تعیین سرنوشت سیاسی شان تأکید کرده است.
در بیانیه آمده است که طالبان هیچ‌گونه اعتقادی به حقوق شهروندی، عدالت اجتماعی و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی شان ندارند و ادامه‌ حاکمیت طالبان به نفع افغانستان، منطقه و جهان نیست.
جمعیت اسلامی شاخه‌ نور نگاشته است که در صورت عدم قطع رابطه طالبان با شبکه‌های هراس‌افگنی، افغانستان یک‌بار دیگر به لانه‌ امن هراس‌افگنان مبدل خواهد شد.
جمعیت اسلامی در این بیانیه، اقدام اخیر جو بایدن،‌ رییس‌جمهور ایالات متحده‌ امریکا در مورد پشتوانه‌‌ مالی افغانستان را غیرعادلانه و برخلاف منافع ملی افغانستان دانسته و افزوده است که امریکا باید در مورد این تصمیم تجدید نظر کند.
این حزب هم‌چنین خواهان آزادی تمام کسانی شده است که در بند طالبان هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала