Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

جوکوویچ به دنبال حق انتخاب؛ به خاطر واکسن نزدن ویمبلدون را فدا می‌کند؟

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر جوکوویچ
جوکوویچ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2022
عضو شوید
نواک جوکوویچ صربستانی مرد شماره یک تنیس جهان به خاطر دریافت نکردن واکسنن کرونا، مسابقات ویمبلدون را از دست خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک؛ نواک جوکوویچ صربستانی نفر شماره 1 تنیس جهان حاضر نیست که برای حضور در بازی‌های ویمبلدون واکسن کرونا را دریافت نماید در حالی‌که تبعات ناشی از اخراج وی از تنیس اوپن استرالیا تا هنوز ادامه دارد.
این تنیسور فاش کرد که ترجیح می‌دهد جایگاه و شکوها تنیس را از دست بدهد تا این‌که مجبور شود برخلاف میل خود واکسن کووید دریافت نماید.
او پیش از این در ماه جنوری به دلیل وضعیت واکسیناسیون خود از تنیس آزاد استرالیا اخراج گشت که در سرتاسر جهان خبرساز شد.
جوکوویچ با اخراج، شانس کسب رکورد بیست و یکمین عنوان گرند اسلم را از دست داد و در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت که حاضر است از عظمت چشم پوشی کند تا آزادی انتخاب خود را نسبت به واکسن حفظ کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا به خاطر اعتقاداتش در مورد واکسن، ویمبلدون و مسابقات آزاد فرانسه را از دست خواهد داد، گفت: "این بهایی است که من حاضرم بپردازم. اصول تصمیم‌گیری در بدن من از هر عنوان یا هر چیز دیگری مهمتر است. من سعی می‌کنم تا جایی که بتوانم با بدنم هماهنگ باشم."

او با تایید این‌که در کودکی واکسن زده بود افزود: "من هرگز با واکسیناسیون مخالف نبودم، اما همیشه از آزادی انتخاب آنچه در بدن خود استفاده می‌کنید حمایت کرده‌ام."

این تنیسور 34 ساله قبلاً گفته بود که امیدوار است الزامات واکسن برای مسابقات اجباری نباشد، اما احتمال دریافت واکسن در آینده را رد نکرده و به بی‌بی‌سی گفت که "ذهنی باز" دارد.

او گفت: "من درک می‌کنم که در سطح جهانی، همه تلاش می‌کنند تا تلاش زیادی برای مدیریت این ویروس انجام دهند و امیدوارم به زودی این ویروس پایان یابد. همه ما در تلاش هستیم تا به طور جمعی بهترین راه حل ممکن برای پایان دادن به کووید را پیدا کنیم."

جوکوویچ در آستانه مسابقات آزاد استرالیا پس از لغو ویزای وی از سوی دولت نه یک بار، بلکه دو بار؛ سرانجام از استرالیا اخراج شد.
این ستاره گفت که برای ورود به کشور و بازی در این مسابقات معافیت پزشکی دارد زیرا اخیراً از کووید-19 بهبود یافته است.
پس از دو بار اقامت در یک بازداشت‌گاه و تلاش ناموفق اولیه برای حذف نشدن ویزا، الکس هاوک وزیر مهاجرت استرالیا، ویزای او را در آستانه مسابقات لغو کرد.
اگر جوکوویچ واکسینه نشده باقی بماند، ممکن است چندین تورنمنت پرمخاطب از جمله مسابقات آتی ایندین ولز و همچنین رویدادهای گرند اسلم را از دست بدهد.
Теннисист Новак Джокович из Сербии на теннисном турнире French Open на стадионе Roland Garros в Париже - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.01.2022
ورزش
فوری و رسمی؛ جوکوویچ از استرالیا اوپن حذف شد + عکس
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала