ساده‌ترین راه برای افزایش طول عمر

© Depositphotos.com / AntonMatyukhaЖенщина с чашкой кофе и завтраком на столе
Женщина с чашкой кофе и завтраком на столе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2022
عضو شوید
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مصرف روزانه 3 پیاله قهوه می‌تواند به طول عمر کمک کند.
به گزارش اسپوتنیک، تیمی از کارشناسان دانشگاه هاروارد در یک مطالعه مشخص کردند، افرادی که روزانه 3 تا 5 پیاله قهوه می‌نوشند، 12 درصد کمتر در معرض مرگ زودرس هستند و به طورکلی افرادی که قهوه مصرف می‌کنند 17 درصد کمتر از بیماری‌های قلبی عروقی رنج می‌برند. این مطالعه ده ساله نشان می‌دهد که نوشیدن حداکثر سه فنجان قهوه در روز می‌تواند به افراد کمک کند عمر طولانی‌تری داشته باشند.
Зеленый чай - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2021
کاهش ریسک سکته مغزی و زوال عقل با مصرف چای و قهوه
کارشناسان تاکید می‌کنند، فواید سلامتی فقط از مصرف قهوه آسیاب شده به دست می‌آید و این مزیت‌ها شامل قهوه فوری نمی‌شود. براساس تحقیقاتی که بر روی تقریباً 500 هزار نفر انجام شد، نوشیدن بیش از سه فنجان قهوه در روز هیچ تأثیر خوبی ندارد.
قهوه یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی‌ها در جهان است، اما مطالعات قبلی در مورد اینکه آیا می‌تواند برای سلامتی مفید باشد یا آسیب برساند متناقض بوده است. فواید قهوه می‌تواند به افراد کمک کند تا احساس خستگی کمتری داشته باشند و سطح انرژی را افزایش می دهد. به این دلیل که حاوی ماده محرکی به نام کافئین است. علاوه بر کافئین، این نوشیدنی حاوی مواد معدنی و آنتی اکسیدان نیز است که برخی مطالعات آن را با کاهش خطر ابتلا به سرطان، دیابت نوع 2 و زوال عقل مرتبط دانسته‌اند.
استفن پترسن، یکی از نویسندگان این مقاله گفت: نتایج نشان می‌دهد که مصرف متوسط ​​قهوه از نظر قلبی عروقی مضر نیست و حتی ممکن است مفید باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала