سوخت سبز حاصل از جواری بدتر از بنزین ثابت شد

© Photo / Pixabay/CouleurПочатки кукурузы
Початки кукурузы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2022
عضو شوید
دانشمندان آمریکایی مشخص نموده اند که انتشار گازهای گلخانه ای از سوخت های زیستی بیشتر از گازوئیل است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از بلومبرگ، تیمی از متخصصان دانشگاه ویسکانسین-مدیسون آمریکا در یک مطالعه جدید مشخص کردند که استفاده از اتانول معمولی حاصل از جواری در بنزین معمولی باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای نشده است.
سوخت زیستی که به آن سوخت سبز نیز می گویند نوعی سوخت که از مقطرکردن مواد گیاهی، میکروبی و حیوانی حاصل می شود. سوخت سبز نوعی منبع انرژی تجدیدپذیر است و در مقایسه با سوخت های فسیلی باعث آلودگی محیط زیست نمی شود.
آیا زمین یک  گلخانه کشنده خواهد شد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.08.2018
آیا زمین یک " گلخانه" کشنده خواهد شد؟
از نمونه های سوخت های سبز می توان به اتانول (که اغلب از جواری در ایالات متحده و نیشکر در برزیل تهیه می شود) ، بیودیزل (از روغن های گیاهی و چربی های حیوانات مایع تهیه می شود) ، گازوئیل سبز (مشتق شده از جلبک ها و سایر منابع گیاهی) و بیوگاز (متان حاصل از کود حیوانی و سایر مواد آلی هضم شده) اشاره کرد.
دانشمندان دریافته اند که سوخت زیستی جواری در واقع بدتر از بنزین معمولی است - به دلیل افزایش استفاده از کودها و بدتر شدن کیفیت آب، انتشار کربن از آن حداقل 24 درصد بیشتر است.
ستاندارد سوخت تجدیدپذیر یک برنامه فدرال آمریکا است که سوخت حمل و نقل فروخته شده در ایالات متحده را ملزم می کند که حاوی حداقل حجم معینی از سوخت های تجدیدپذیر باشد.
اما انجمن سوخت های تجدیدپذیر با نتایج این مطالعه مخالفت دارند
رئیس انجمن سوخت های تجدیدپذیرآمریکا، جف کوپر، این روش را "بسیار ناقص" خواند، زیرا دانشمندان از تصاویر ماهواره‌ای برای اندازه‌گیری گازهای گلخانه‌ای استفاده کرده اند.
گزارش وزارت کشاورزی آمریکا در سال 2019 نشان داد که انتشار گازهای گلخانه‌ای اتانول جواری 39 درصد کمتر از بنزین معمولی است - با انتشار کمتر در هر مرحله، از تولید مواد خام گرفته تا گازهای خروجی ناشی از سوختن سوخت در موتر.
بودجه این مطالعه تا حدی توسط فدراسیون ملی حیات وحش، یک سازمان غیرانتفاعی حفاظت از محیط زیست که منتقد سرسخت استاندارد سوخت تجدیدپذیر فدرال است، تامین شد.
طبق قوانین هر سوخت حمل‌ونقلی که در ایالات متحده فروخته می‌شود باید حاوی حداقل مقدار سوخت تجدیدپذیر باشد - این سهم برای اتانول بیش از ده درصد نیست.
این برنامه قرار است به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک کند. با این حال، بحث در مورد استفاده از سوخت های زیستی اکنون در ایالات متحده داغ شده است و پالایشگاه های نفت برای تجدید نظر در استاندارد فدرال فشار می آورند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала