نصیراحمد فایق: تلاش برای تغییر رهبری نماینده‌گی افغانستان در سازمان ملل خنثی شد

© Photo / twitter account of naseer A fنصیر احمد فایق
نصیر احمد فایق  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2022
عضو شوید
سرپرست نماینده‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد، می‌گوید که تلاش ها برای تغییر رهبری نماینده‌گی افغانستان در سازمان ملل خنثی شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل ازرسانه ها، نصیراحمد فایق، سرپرست نماینده‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد، می‌گوید که "تلاش‌ها و توطئه‌های اخیر" به‌خاطر تغییر رهبری نماینده‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل "جهت خاموش‌کردن صدای حق و عدالت و مبارزه با فساد"، خنثی شده است.
او در توییترش نوشته که نامۀ محمدحنیف اتمر، وزیر پیشین امور خارجه، که محمدولی نعیمی را به‌عنوان سرپرست نماینده‌گی کشور در سازمان ملل معرفی کرده بود، مورد قبول این سازمان قرار نگرفته است.
فایق افزوده است که مانند گذشته مسئولیت سرپرستی نماینده‌گی دایمی افغانستان را با تمام دشواری‌ها و چالش‌های آن ادامه می‌دهد و پشتی‌بانی از شهروندان این کشور براساس منافع ملی و تلاش برای بیرون‌شدن از بحران کنونی را مسئولیت خود می‌داند.
نماینده‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد به تاریخ ۸ ماه جاری (فبروری)، اعلام کرد که محمدولی نعیمی، معاون و وزیرمختار این نماینده‌گی، سرپرستی نماینده‌گی افغانستان در سازمان ملل را برعهده گرفته است.
شورای امنیت سازمان ملل متحد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2022
تعامل سازمان ملل متحد و سازمان پیمان امنیت جمعی
این نماینده‌گی، با پخش اعلامیه‌یی گفته بود که پس از استعفای غلام‌محمد اسحاق‌زی، سفیر و نمایندۀ پیشین افغانستان در سازمان ملل، بادرنظرداشت مشکلات صحی محمدولی نعیمی، نصیراحمد فایق از سوی "وزارت خارجۀ جمهوری اسلامی افغانستان" به‌عنوان سرپرست نماینده‌گی افغانستان در سازمان ملل تعیین شده بود.
دفتر نماینده‌گی سازمان ملل، افزوده بود که تعیین محمدولی نعیمی به‌عنوان سرپرست نماینده‌گی افغانستان در سازمان ملل قبلاً طی نامه‌یی از سوی حنیف اتمر، "وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی افغانستان" به دفتر دبیرکل سازمان ملل اخبار شده است.
اما فایق در توییترش تلاش‌ها از سوی مقام‌های دولت پیشین برای برکناری‌اش از این موقف را توطئه خوانده بود‌.
این در حالی‌ست که پس از سقوط حکومت پیشین افغانستان و روی‌کارآمدن امارت اسلامی، کرسی نماینده‌گی افغانستان در سازمان ملل، بحث‌برانگیز و جنجالی شده است. امارت اسلامی سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر را به‌عنوان نامزد این کرسی معرفی کرده‌ است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала