کمیته بین‌المللی نجات: افغانستان به سمت فاجعه در لغزش است

© REUTERS / Ali KharaРебенок с хлебом в Кабуле
Ребенок с хлебом в Кабуле  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2022
عضو شوید
کمیته بین‌المللی نجات با نشر گزارشی از لغزش افغانستان به سمت فاجعه خبر داده و گفته است که اکنون 97 درصد مردم افغانستان با فقر درگیر هستند.
به گزارش اسپوتنیک، کمیته بین‌المللی نجات هشدار می‌دهد که گرسنگی موجود در افغانستان می‌تواند بیش از جنگ 20 ساله از مردم افغانستان قربانی بگیرد و از آمریکا و اتحادیه اروپا می‌خواهد تا فورا به بحران اقتصادی افغانستان رسیدگی کنند.
کمیته بین‌المللی نجات می‌گوید 6 ماه پس از تغییر نظام در افغانستان اکنون 97 درصد از جمعیت افغانستان با گرسنگی روبه‌رو است و نیازها به کمک‌های بشردوستانه در سراسر این کشور نیز به شدت افزایش یافته است.
به بنیاد آمارهای این نهاد بین‌المللی، با شدید شدن سرمای زمستان، میلیون خانواده در افغانستان در شرایط ناگواری قرار دارند و بیش از نیمی از جمعیت این کشور نیز با کمبود شدید مواد غذایی روبه‌رو هستند.
باتوجه به همین بحران انسانی، کمیته بین‌المللی نجات خواهان بازتعریف فوری سیاست شده و از رهبران آمریکا و اتحادیه اروپا می‌خواهد تا به بحران اقتصادی در افغانستان رسیدگی کنند.
منیر اکرم نماینده پاکستان در سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2022
نماینده پاکستان در سازمان ملل در مورد کسردارایی های افغانستان: نصف نان بهتر از هیچ است
ویکی آکن، مسئول کمیته بین‌المللی نجات در افغانستان می‌گوید:"کمیته بین‌المللی نجات در ده‌ها موقعیت بحرانی کار کرده اما ما ندیده‌ایم که وضعیت کل کشور چنین سریع به وخامت بگراید."
به باور این کمیته، لغزش افغانستان به سوی فاجعه، بیشتر به دلیل سیاست‌های جامعه جهانی است تا جنگ و بلایای طبیعی.
میلیون‌ها تن برای زنده ماندن در افغانستان، وابسته به کمک‌های بشردوستانه هستند، اما به باور کمیته بین‌المللی نجات، کمک‌های بشردوستانه نمی‌تواند جاگزین عملکرد دولت شود. به باور این نهاد، "مردم عادی افغانستان شایستۀ دست یافتن به موقعیتی بیش از دریافت کمک هستند. آنان به یک سیستم کارای بانکی و اقتصادی نیاز دارند تا فغالیت هایشان برای پرداخت کارمندان، پرداخت برای غذا و پشتیبانی از خانواده‌های‌شان پول تولید کند."
در هفته‌‌های پسین، زیر نام زمینه‌سازی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه، دو بار از طالبان به اروپا دعوت شد. روز گذشته سه‌شنبه 26 دلو نیز هیئتی از طالبان با نمایندگان اتحادیه اروپا روی مسایل حقوق بشر و وضعیت جاری افغانستان گفتگو داشتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала