از کثیف‌ترین کشور اروپایی نامبرده شد

© Depositphotos.com / NaskopiХрам-памятник Святого Александра Невского в Софии в ясную погоду
Храм-памятник Святого Александра Невского в Софии в ясную погоду - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2022
عضو شوید
مرکز آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد که در سه ماهه سوم سال گذشته میلادی، انتشار گازهای گلخانه‌ای در اروپا به دلیل بهبود فعالیت‌های تجاری افزایش یافت.
به گزارش اسپوتنیک، طبق گزارش این مرکز، بلغارستان به عنوان کثیف‌ترین کشور اروپایی انتخاب شده است.
یورواستات تخمین می‌زند که میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای به 881 میلیون تن معادل CO2 رسیده است که 6 درصد بیشتر از سه ماهه سوم سال 2020 میلادی است. افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای با احیای مجدد فعالیت‌های تجاری در سال گذشته همراه است. بخش‌های برق و تولید هر کدام نزدیک به یک چهارم از کل انتشار را به خود اختصاص داده اند، در حالی که خانوارهای و بخش کشاورزی هر کدام 14 درصد را به خود اختصاص داده‌اند.
با این حال، یورواستات گفته است که در مقایسه با سه ماهه سوم سال 2019، انتشار گاز گلخانه‌ای 10 میلیون تن کاهش یافته است.
بلغارستان با افزایش 22.7 درصدی آلاینده‌ها نسبت به سال گذشته میلادی، آلوده‌ترین کشور اروپا است. پس از آن لتونی و یونان به ترتیب با 16.2 و 13.1 درصد قرار دارند. در عین حال، انتشار گازهای گلخانه‌ای در اسلوونی، لوکزامبورگ و هالند نسبت به سال ماهه سوم سال 2020 میلادی کاهش یافته است.
ده شهر سبز دنیا را بشناسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2020
ده شهر سبز دنیا را بشناسید
در ماه دسمبر سال گذشته، سیاستگذاران اتحادیه اروپا بسته دوم پیشنهادات خود را برای کاهش انتشار گاز گلخانه‌ای در این دهه و اهدافی برای دستیابی خنثی کردن کربن تا سال 2050 ارائه کردند. برای دستیابی به این هدف، اتحادیه اروپا باید انتشار گازهای گلخانه‌ای خالص را تا سال 2030 میلادی تا 55 درصد در مقایسه با سطوح سال 1990 کاهش دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала