امریکا به پیشنهاد روسیه در مورد منع استقرار تسلیحات هستوی واکنشی نشان نداد

© Fotolia / Romolo Tavaniسمارق انفجار هستوی
سمارق انفجار هستوی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2022
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه طی واکنش به عکس العمل واشنگتن مبنی بر تضمین های امنیتی به روسیه اعلام کرد که ایالات متحده به پیشنهاد فدراسیون روسیه برای بازگرداندن تسلیحات هستوی به خاک خود و امتناع از استقرار آنها در خارج از کشور واکنشی نشان نداد.
به گزارش اسپوتنیک، امروز جان سالیوان سفیر ایالات متحده در مسکو به وزارت خارجه روسیه دعوت شد و پس از حدود 15 دقیقه اقامت وزارت را بدون صحبت با خبرنگاران ترک کرد. به گفته وزارت امور خارجه روسیه، مسکو واکنش خود را در مورد تضمین های امنیتی امریکا به سفیر این کشور ابلاغ کرد.
ادامه توسعه تسلیحات هستوی در امریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2020
ادامه توسعه تسلیحات هستوی در امریکا
وزارت خارجه خبر داد که ایالات متحده در سند خود به عنصری از "مجموعه" اقدامات پیشنهادی ما مانند خروج تسلیحات هستوی مستقر در خارج از سرحدات خود به قلمرو ملی و امتناع از استقرار بیشتر آنها در خارج از قلمرو ملی واکنشی نشان نداد. در این بیانیه آمده است که تنها به ذکر ضرورت رسیدگی به مشکلات پلت فرم گفتگو در ارتباط تسلیحات هستوی غیراستراتژیک بدون در نظر گرفتن ویژگی های استقرار آنها و سایر عوامل مؤثر بر امنیت طرفین اکتفا کرد.
این وزارت توضیح داد که پیشنهادات فدراسیون روسیه در مورد حل مشکل حضور تسلیحات هستوی امریکا در برخی از کشورهای غیرهستوی ناتو - برخلاف NPT - است که می‌توانند تاسیسات خاک روسیه را هدف قرار دهند. آن شامل حذف زیربناها برای استقرار سریع چنین تسلیحاتی در اروپا و همچنین توقف آموزش و تمرینات ناتو در استفاده از این سلاح‌ها که شامل کشورهای غیرهستوی عضو ناتو می‌باشد.
وزارت خارجه روسیه افزود: "بدون حذف این عامل تحریک‌کننده، بحث در مورد تسلیحات هستوی غیراستراتژیک ناممکن است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала