خانه نلسون ماندلا به هتلی مجلل تبدیل شد+ویدئو

© AFP 2023 / Trevor SamsonЧлен Африканского национального конгресса Нельсон Мандела
Член Африканского национального конгресса Нельсон Мандела - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2022
عضو شوید
خانه رئیس جمهور پیشین افریقای جنوبی در ژوهانسبورگ به یک هتل مجلل تبدیل شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک پست، املاک نلسون ماندلا نخستین رئیس جمهور سیاه پوست جمهوری افریقای جنوبی به هتلی مجلل تبدیل شد. از خانه یک شخصیت سیاسی و رئیس مبارزه برای از بین بردن رژیم آپارتاید، نه تنها یک هتل، بلکه موزه ای به یاد او ساخته شد .
پناهگاه ماندلا در ژوهانسبورگ واقع شده است. در داخل ساختمان بنای یادبود رئیس جمهور سابق و عکس های زیادی از زندگی او وجود دارد. منوی رستوران نیز به ماندلا اختصاص دارد - شامل غذاهای مورد علاقه او است که توسط سرآشپز سابق سیاستمدار خولیسوا اندویا برای مهمانان آماده می شود. کسانی که مایل هستند می توانند در یکی از 9 اتاق اقامت کنند. ارزان ترین اتاق شبی حدود 260 دالر (حدود 19.5 هزار روبل) و سوئیت ریاست جمهوری که قبلا اتاق خواب یکی از فعالان مشهور بود، تقریباً هزار دالر(حدود 75 هزار روبل) قیمت دارد.
ماندلا شش سال در این عمارت زندگی کرد. این فعال پس از آزادی از زندان به اینجا نقل مکان کرد. این سیاستمدار به دلیل فعالیت های خود به عنوان بخشی از کنگره ملی آفریقا (ANC) به خرابکاری و تلاش برای سرنگونی خشونت آمیز دولت در سال 1964 متهم شد - این سازمان در سال 1960 غیرقانونی شد. ماندلا به حبس ابد محکوم شد، اما 27 سال بعد با لغو ممنوعیت ANC، رئیس جمهور آفریقای جنوبی، فردریک دی کلرک آزاد شد. در سال 1994، ماندلا خود ریاست جمهوری را بر عهده گرفت و تا سال 1999 در آن باقی ماند. او در سال 2013 در سن 95 سالگی درگذشت.
در نوامبر 2021، فردریک دی کلرک، که ماندلا را از زندان آزاد کرد ، درگذشت. آخرین رئیس جمهور آفریقای جنوبی در دوران آپارتاید در زمان مرگ 85 ساله بود. او پس از مدت ها مبارزه با سرطان در خانه اش در حومه شهر کیپ تاون درگذشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала