مقاومت آمادگی می‌گیرد؛ امریکا گفت از مخالفان مسلح طالبان حمایت نمی‌کند/ وضعیت در واقعیت چگونه است؟

© Photo / twitterاعلام موجودیت چریک‌های جبهه مقاومت ولسوالی بگرام ولایت پروان + ویدیو
اعلام موجودیت چریک‌های جبهه مقاومت ولسوالی بگرام ولایت پروان + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2022
عضو شوید
کارشناس مسائل سیاسی گفت که حال که توماس ویست به جای خلیلزاد آمده قطعیست که کار آقای ویست استمرار حکومت طالبان در افغانستان است.
توماس وست، فرستاده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان در آخرین اظهارات خود گفته است که امریکا از مخالفان مسلح طالبان حمایت نمی‌کند و از کشورهای دیگر نیز خواست که چنین کاری را انجام ندهند.
وست خاطرنشان کرد: ما از گروه‌های مسلح در افغانستان حمایت نمی‌کنیم. از کشورهای دیگر نیز می‌خواهیم که از گروه هان مسلح حمایت نکنند."
وضعیت در واقعیت چگونه است؟
امریکا از کدام‌ جناح‌ها حمایت خواهد کرد/ می‌کند؟
در پاسخ به این سوال‌ها سلمان‌علی دوست‌زاده، کارشناس مسایل سیاسی در گفتگو با اسپوتنیک:
اظهارات توماس ویست بیانگر یک واقعیت تلخ است، اینکه فرستاده ویژه قبلی ایالات متحده امریکا، زلمی خلیلزاد یک ماموریت داشت و در راستای رسیدن به ماموریت خودش از هیچ تلاشی فروگذار نکرد. ماموریتیکه زلمی خلیلزاد بر عهده داشت، در واقع آخرین ماموریت و دستاورد خلیلزاد، برای ایالات متحده امریکا، تحویلی قدرت افانستان به دست طالبان بود. حال که توماس ویست به جای خلیلزاد آمده قطعیست که کار آقای ویست استمرار حکومت طالبان در افغانستان است."
آقای دوست‌زاده نیز افزود: اگر ما به این باور داشته باشیم که زلمی خلیلزاد، باعث بانی تحویلی قدرت به دست طالبان بوده، توماس ویست با چنین اظهارات خودش بیانگر از این است که ایالات متحده امریکا به چیزی کمتر از استمرار حکومت طالبان در افغانستان رضایت ندارد."
جبهه مقاومت در اندراب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2022
فرمانده جبهه مقاومت در اندراب: مردم ناامید نباشند، مقاومت ادامه دارد + ویدیو
به گفته او به همین دلیل است که هیچ کشوری، تاکنون که شش ماه از حاکمیت طالبان در افغانستان می‌گذرد، هیچ کشوری قدرت این را نداشته که به رسمیت شناختن طالبان قدم بگذارد و هچنان هیچ کشوری جراًت این را نداشته که از مخالفان طالبان رسماً حمایت بکنند.
این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد که برخی از ابهاماتی وجود دارد که باید روشن شود: وقتی ایالات متحده قصدش این باشد که از گروه مخالف طالبان حمایت نکنند و به این معنی که هیچ کشوری را هم اجازه ندهد که گروهای مخالف طالبان را حمایت بکنند، در این صورت است که امریکا در پشت پرده قطعاً استمرار حکومت طالبان را به رسمیت شناخته است. این زمینه را آهسته آهسته فراهم می‌سازد که با این روندیکه ایالات متحده امریکا بر پیش گرفته کشورهای دیگر هم به رسمیت شناختن طالب ها چندان دشواری و مشکلات را نداشته باشند.
یک جبهۀ دیگر نظامی ضد طالبان به نام جبهۀ آزادی افغانستان اعلام موجودیت کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2022
امریکا از مخالفان مسلح طالبان در افغانستان حمایت نمی‌کند
آقای دوست‌زاده افزود: فکر میکنم ظرف دو یا سه ماه آینده نماد این را می‌بینیم که کشورها آهسته آهسته برای به رسمیت شناختن طالبان قدم میبردارند بطور مثال بازگشایی سفارتخانه ها و ایجاد روابط سیاسی با طالب ها.
به گفته او، این رویه نظر فرستاده امریکا، قطعاً کشورها به این نتیجه می‌رسند که امریکا دیگر طالبان را به رسمیت شناخته و شناسایی آنها در راستای اهداف امریکا قرار خواهد داشت و مشکلی برای این کشورها ایجاد نخواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала