پاکستان اجازه انتقال رایگان گندم کمک شده هند به افغانستان را صادر کرد

© Photo / IRNAهند و پاکستان
هند و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2022
عضو شوید
وزیر اطلاعات پاکستان اعلام کرده است که موترهای افغانستان که گندم کمکی هند را از طریق پاکستان به افغانستان انتقال می‌دهند می‌تواند به صورت رایگان عبور و مرور کند.
به گزارش اسپوتنیک، آریانا نیوز به نقل از دان، گزارش داد، اسلام‌آباد ترتیباتی را برای تسهیل انتقال گندم از سوی هند به افغانستان به دلایل بشردوستانه تکمیل کرده است و اداره گمرک این کشور را موظف کرده است تا تشریفات بدون دردسر را تضمین کند.
به اساس گزارش روزنامه دان قرار است، 60 موتر از افغانستان به مرز واگه در لاهور و از آنجا به عطاری در هند اجازه رفت و آمد خواهند یافت تا اولین محموله گندم را از مقامات هندی جمع‌آوری کنند.
یک مقام ارشد گمرک به روزنامه دان گفته است: "بر اساس تصمیم دولت، ما هیچ گونه عوارض/مالیاتی از مقام‌های افغانستان برای جمع‌آوری گندم از هند در مرز عطاری دریافت نمی کنیم".
دولت هند با یک شرکت لجستیک مستقر در افغانستان قراردادی منعقد کرده است که می تواند موترهای خالی را از طریق مرز تورخم به لاهور بفرستند. گزارش شده است که هنگام ورود به پاکستان در تورخم، مقام‌های یک بررسی امنیتی دقیق از موترها انجام می دهند.
در گزارش آمده است که در عطاری، مقام‌های هند تخلیه بوری‌های گندم از موترهای خود و بارگیری در موترهای افغانستان را تسهیل می کنند. سپس موترهای افغانستان به مرز واگه باز می‌گردند، جایی که پاکستان یک بررسی امنیتی دقیق انجام می دهد و مقام‌های گمرک کالا را بررسی می‌کنند. پس از ترخیص، موترها از طریق تورخم به افغانستان اعزام می‌شوند و دوباره بررسی می‌شوند.
Флаг Пакистана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.11.2021
شرط پاکستان برای ترانزیت کمک هند به افغانستان
قرار است این روند از 22 فبروری آغاز و تا یک ماه ادامه داشته باشد که در آن حدود 50 هزار تن گندم به افغانستان انتقال داده خوهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала