چشم دوختن رولزرویس به انرژی هسته‌ای

© Photo / Rolls-RoyceСветящаяся статуэтка на капоте Rolls-Royce
Светящаяся статуэтка на капоте Rolls-Royce - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2022
عضو شوید
گرانترین شرکت موترسازی جهان قرار است مذاکرات با کمیسیون خلع سلاح هسته‌ای (NDA) در مورد اجاره احتمالی سایت‌های هسته‌ای متروکه را آغاز کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فایننشال تایمز، این غول بریتانیایی در چارچوب طرح خود برای ساخت سایت راکتورهای کوچک، به انرژی هسته‌ای چشم دوخته است.
کمیسیون خلع سلاح هسته‌ای صاحب زمین‌های زیادی در سراسر بریتانیا است و عمدتاً مشغول پاکسازی مناطقی است که قبلاً راکتورهای هسته‌ای در آن جا قرار داشتند، اما چندین زمین در بریتانیا و ولز به‌ مدنظر گرفته شده است که قرار است در آنها اولین راکتور کوچک مدولار (SMRs) بریتانیا ساخته شود. راکتور کوچک مدولار، راکتورهای هسته‌ای کوچکی هستند که ظرفیت آن تا 300 مگاوات در واحد در مقایسه با 700 مگاوات برای راکتورهای بزرگ معمولی است.
"دیوید پیتی"، رئیس NDA گفت که این کمیسیون تحت نظارت وزارت تجارت، انرژی و صنعت بریتانیا است، بنابراین کمیسیون به دبنال دریافت مجوز از دولت برای آغاز مذاکرات با رولزرویس است.
وی گفت: از کار انداختن ایمن راکتورها در قلمرو ما و آزادسازی زمین برای استفاده در آینده، وظیفه اصلی ماست. اما ما تعامل با سهامدارانی که ممکن بخواهند در مورد آینده بالقوه سرزمین ما بحث کنند، استقبال می‌کنیم.
گرانترین شرکت موترسازی جهان یک کنسرسیوم صنعتی را برای توسعه سایت از راکتور‌های کوچک رهبری می‌کند. برای اجرای برنامه‌های خود و ساخت راکتور کوچک مدولار، این شرکت به دنبال به دست آوردن چندین منطقه و همچنان در حال بررسی امکان خرید یک سایت موجود – نیروگاه هسته‌ای Wilfa در شمال ولز، متعلق به شرکت جاپانی هیتاچی است. دو سال پیش، شرکت جاپانی از برنامه‌های برای ساخت یک راکتور هسته‌ای بزرگ ولز صرف‌نظر کرد.
Pound sterling coins - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2022
رکورد تورم 30 ساله بریتانیا شکسته شد
رولزرویس گفته است که SMRs‌ها در سایت‌های مختلفی در بریتانیا مستقر خواهند شد که احتمالاً شامل مناطق NDA نیز می‌شود. انتخاب به عوامل مختلف، از جمله اندازه قطعات، طرح، حمایت جوامع محلی و در درسترس بودن متخصصان ماهر در منطقه بستگی دارد.
بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، قبلاً از ایجاد راکتور کوچک مدولار در کشور حمایت کرده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала