ممکن امریکا در قرن جاری غرق شود

© Fotolia / TopshotsМорская волна
Морская волна - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.02.2022
عضو شوید
ممکن سطح آب بحیره های ایالات متحده در 30 سال آینده به همان اندازه افزایش یابد که در 100 سال گذشته افزایش یافته بود.
به گزارش اسپوتنیک، در جریان کمتر از سه دهه، سطح آب بحیره ها در شهرهای ساحلی ایالات متحده می تواند به طور متوسط ​​بین 25 تا 30 سانتی متر افزایش یابد. این تقریباً میزان افزایش سطح بحیره در صد سال گذشته است.
بر اساس گزارش جدید فدرال از اداره ملی بحری و جوی (NOAA)، سطح آب بحیره ها در امتداد سواحل ایالات متحده ممکن است در 30 سال آینده به طور متوسط ​​بین 25 تا 30 سانتی متر افزایش یابد. چنین افزایش در سالهای 1920 تا 2020 مشاهده شده است.
هشدار دانشمندان در باره تغییرات فاجعه بار اقلیمی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2021
هشدار دانشمندان از بلند رفتن بی سابقه سطح آب دریاها
ریک اسپینراد، سخنگویNOAA، این سنجش را یک زنگ بیدارباش جهانی خواند. همچنین، ایالات متحده تنها کشوری نیست که ممکن است تحت تأثیر افزایش سطح آب بحیره ها قرار گیرد.
با این سرعت، محققین حدس می زنند که سطح آب بحیره ها تا پایان قرن می تواند بیش از 2 متر افزایش یابد.
در این گزارش همچنین آمده است که تا سال 2050، سیل "10 برابر بیشتر از امروز" رخ خواهد داد. همزمان، سیل های بزرگ با پیامدهای ویرانگر پنج برابر بیشتر است.
ذکر این نکته حائز اهمیت است که سناریوهای تیره و تار شرح داده شده در گزارش به واقعیت تبدیل خواهند شد، مشروط بر اینکه سطح فعلی انتشار گازهای گلخانه ای در کره زمین حفظ شود. محققین امیدوارند که کار آنها سیاست گذاران را متقاعد کند که "کشوری آماده برای آب و هوا" بسازند که بتواند از مردم و دارایی ها برای سال های آینده محافظت کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала