مودی: کتاب "گورو گرانت صاحب" باید با افتخار از افغانستان بازگردانده شود

© AP Photo / Wong Maye-EIndian Prime Minister Narendra Modi greets the audience as he prepares to deliver the 37th Singapore Lecture Monday, Nov. 23, 2015
Indian Prime Minister Narendra Modi greets the audience as he prepares to deliver the 37th Singapore Lecture Monday, Nov. 23, 2015 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.02.2022
عضو شوید
نرندرا مودی، نخست‌وزیر هند، در دیدار با رهبران معنوی جامعه سیک و شخصیت‌های برجسته ایالات پنجاب آن کشور، گفته است که سری کتاب "گورو گرانت صاحب"، از کتاب‌های مقدس سک‌ها، باید با افتخار از افغانستان بازگردانده شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از 8صبح، آقای مودی روز جمعه، 29 دلو، در اقامت‌گاه رسمی خود در مرکز پنجاب، با رهبران معنوی و شخصیت‌های برجسته این ایالت دیدار کرده است.
مودی در این دیدار گفته است که هماهنگی‌های لازم را برای بازگرداندن این کتاب از افغانستان انجام داده است.
نرندرا مودی افزوده است که یک هواپیمایی ویژه برای انتقال کتاب گورو گرانت صاحب از افغانستان، آماده شده است.
او در جمع بزرگان سیک در پنجاب تأکید کرد که به وزیران کابینه خویش دستور داده است تا این کتاب را با احترام به هند بازگردانند.
نخست‌وزیر هند گفته است این کتاب در زنده‌گی‌شان ارزشمند است.
به گفته مودی، گورو گرانت صاحب از پانج‌های پیاراهای گوروگوبیند سینک اهل گجرات بوده است.
مودی در حالی از بازگرداندن گوروگرانت صاحب از افغانستان خبر می‌دهد که پیش از این، رییس مجمع جهانی سیک در هند طی نامه‌ای، از او خواسته بود که زمینه اخذ شهروندی و تسهیلات ویزا را برای اقلیت سیک و هندوباور افغانستان فراهم کند.
"گورو گرانت صاحب" نوشته‌ها و سرودهای گوروهاست که از روایات و متون دو آیین دیگر نیز بهره گرفته است.
گفتنی است که حکومت هند پیش‌تر سه سری از این کتاب را یک‌جا با یک تعداد کتاب‌های دیگر و 110 هندوباور، در اواخر قوس سال روان به آن کشور منتقل کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала