بسته شدن 10 مرکز صحی خصوصی در ولسوالی میرامور دایکندی

دایکندی
دایکندی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.02.2022
عضو شوید
ریاست صحت عامه طالبان در ولایت دایکندی اعلام کرده است که در پی نظارت از مراکز صحی و عرضه‌ی خدمات صحی در ولسوالی‌های شهرستان و میرامور این ولایت، ده مرکز صحی خصوصی در ولسوالی میرامور مسدود شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، در خبرنامه‌ی این ریاست که امروز (جمعه، 29 دلو) منتشر شده، آمده است که رئیس صحت عامه‌ی طالبان در دایکندی و شماری از کارمندان این اداره از مراکز صحی در ولسوالی‌های شهرستان و میرامور نظارت کرده‌اند.
طبق خبرنامه، عرضه‌ی خدمات صحی در شفاخانه‌ی مرکزی ولسوالی شهرستان، کلینیک لیبکو، شفاخانه اسکان ولسوالی میرامور، مرکز صحی جامع جوز، دواخانه‌های اطراف شفاخانه اسکان میرامور مورد نظارت قرار گرفته و نیز از تعمیرهای نیمه‌کاره‌ی مراکز صحی میرامور دیدن صورت گرفته است.
رییس صحت عامه‌ی طالبان در دایکندی بر رعایت نظافت در مراکز صحی و نگهداری از لوازم و امکانات در شفاخانه‌ها، استفاده‌ی معقول از دارو و رفتار خوب کارمندان صحی با مردم تأکید کرده است.
در بخشی از خبرنامه‌ی ریاست صحت عامه‌ی طالبان در دایکندی آمده است که در جریان نظارت از مراکز صحی، هفت باب دواخانه، دو باب لابراتوار و یک باب التراسوند در اطراف شفاخانه اسکان ولسوالی میرامور به‌دلیل "تخطی از قانون" مسدود شده‌اند.
شفاخانه ملی اطفال اتاترک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
از فروپاشی نظام صحی افغانستان جلوگیری شود
حدود 20 روز پیش نیز مسئولان صحی در دایکندی، 11 باب مرکز صحی خصوصی را در مرکز این ولایت به‌دلیل نداشتن جواز فعالیت و تکمیل‌نکردن معیارهای صحی مسدود کرده بودند.
این درحالی است که باشندگان دایکندی از عرضه‌ی خدمات ضعیف در مراکز صحی و شفاخانه‌های دولتی و خصوصی این ولایت شکایت دارند.
چندی پیش روزنامه اطلاعات روز گزارشی را در مورد عرضه‌ی خدمات صحی در دایکندی منتشر کرد. یافته‌های این گزارش نشان می‌داد که یک باشنده‌ی ولسوالی کیتی دایکندی که مریضی چره داشته، سه بار عملیات شده، اما بهبود نیافته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала