تخلیه شهروندان دانتسک به قلمرو روسیه آغاز شد

© Sputnik / إيغور ماسلوف /  مراجعه به بانک تصاویر دينيس بوشيلين
دينيس بوشيلين - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.02.2022
عضو شوید
پوشیلین رئیس جمهور جمهوری خلق دانتسک تخلیه عمومی شهروندان به قلمرو روسیه را اعلام نمود.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهوری خودخوانده مردم دانتسک، دنیس پوشیلین، در خطاب به ساکنان جمهوریت گفت که در ارتباط با وضعیت خطرناک در دانباس، خروج مردم به روسیه از 18 فبروری سازماندهی شده است. وی تاکید کرد که مکان های پذیرایی و اسکان شهروندان از هم اکنون در منطقه روستوف آماده است.
سر از امروز، 18 فبروری، یک عزیمت متمرکز جمعی از جمعیت به فدراسیون روسیه سازماندهی شده است. پوشیلین گفت: ا"ولتر از همه، زنان، کودکان و افراد مسن در معرض تخلیه هستند".
او خواستار شنیدن و تصمیم درست مردم به تخلیه شد.
Украинские танки на контрольно-пропускном пункте под Горловкой - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2017
تعرض تانک های اوکراینی به دانسک
وی افزود: "خروج مؤقت، جان شما و عزیزانتان را نجات خواهد داد. با توافق با رهبری فدراسیون روسیه، اماکن برای پذیرایی و اسکان شهروندان ما در منطقه روستوف آماده است".
پوشیلین افزود که همه ضرورت های مورد نیاز برای افراد تخلیه شده فراهم خواهد شد.
وی گفت: همه شرایط برای انتقال سریع در پوسته های بازرسی فراهم شده است، روسای بنگاه ها و موسسات باید خروج خانواده های کارکنان را سازماندهی کنند.
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته بود که آنچه فعلاً در دونباس اتفاق می افتد نسل کشی است.
قابل ذکر است که پوشیلین از آمادگی نیروهای مسلح اوکراین برای تصرف اجباری دانباس خبر داد.
دنیس پوشیلین، رئیس جمهوری خودخوانده مردم دانتسک روز جمعه گفت که نیروهای مسلح اوکراین آماده تعرض هستند .
Боевые стрельбы из тактического ракетного комплекса Точка-У в Ленинградской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2017
استعمال سلاح دسته جمعی در نواحی لوگانسک
نمایندگان جمهوری خلق دانتسک و لوهانسک صبح پنجشنبه گفتند که نیروهای مسلح اوکراین به مواضع آنها آتش گشودند.
روسلان یاکوبوف، رئیس دفتر جمهوری خلق دانتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی آتش بس گفت که کیف با استفاده از هاوان و نیروهای توپچی، توافقات مینسک را نادیده می گیرد. رودیون میروشنیک نماینده لوهانسک گفت که کیف با گلوله باران قلمرو جمهوری های دانباس از سلاح های سنگین، عمداً اقدامات آتش بس در دانباس را که در تابستان 2020 امضا شد، نقض می کند. نماینده شبه نظامیان خلق دانسک تأکید کرد که تسلیحات توپخانه ای نیروهای مسلح اوکراین که در توافقنامه مینسک ممنوع شده و در مواضع نزدیک شهرک های دانباس قرار دارد، نشان دهنده آمادگی برای راه حل نظامی است.
اما وزارت امور خارجه اوکراین گزارشات مربوط به عملیات تهاجمی یا تخریبی توسط نیروهای امنیتی کیف در صنایع کیمیایی را رد کرده است: کیف چنین اقداماتی را در دانباس انجام نمی دهد و برنامه ریزی نمی کند، بلکه منحصرا متعهد به حل و فصل دیپلماتیک است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала