آنتونوف: اظهارات آمریکا در مورد "تهاجم قریب الوقوع روسیه" به اوکراین موجب حیرت می‌شود

© Sputnik / Vladimir Pesnyaانتصاب سفیر جدید روسیه در آمریکا
انتصاب سفیر جدید روسیه در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2022
عضو شوید
سفیر روسیه در واشنگتن اظهارات مقام های آمریکا در مورد "حمله قریب الوقوع" روسیه به اوکراین را کمپین اطلاعات نادرست علیه کشورش دانست.
به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن می‌گوید: اظهارات اخیر مقام های ایالات متحده در مورد ادعای "تهاجم قریب الوقوع" روسیه به اوکراین، آخرین دور کمپین اطلاعات نادرست علیه روسیه است.
سفارت روسیه در واشنگتن با استناد به صحبت های سفیر این کشور در آمریکا در فیسبوک نوشت: "ما در پاسخ کتبی در واکنش به طرف آمریکایی در مورد تضمین‌های امنیتی، که در 17 فبروری ارائه داده شد، به صراحت اعلام می‌کنیم: روسیه قصد"هیچ "تهاجمی" به اوکراین را ندارد، چیزی که ایالات متحده و متحدانش از پاییز سال گذشته، در مورد آن صحبت می‌کنند. هیپگونه حمله‌ی برنامه ریزی نشده است."
Президент США Джо Байден во время выступления в Белом доме  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2022
بایدن: پوتین تصمیم خود درباره "تهاجم" به اوکراین را گرفته‌است
به گفته وی، "شایعه پراکنی" توسط ایالات متحده در مورد تخلیه مردم از قلمرو جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک باعث سردرگمی می شود.
وی خاطرنشان کرد که آمادگی روسیه برای پذیرش غیرنظامیان در دونباس توسط مقامات آمریکایی به عنوان یک عنصر تبلیغاتی با هدف توجیه "تهاجم قریب الوقوع" به اوکراین تلقی می شود.
سفیر روسیه افزود: "این گونه اظهارات دور دیگری از کمپین اطلاعات نادرست آمریکا علیه روسیه است".
گفتنی است پیش ازاین جوبایدن رئیس جمهور آمریکا در بیاناتی اعلام کرد که وی معتقد است ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تصمیم نهایی خود را برای حمله به اوکراین گرفته است و ظرف چند روز آینده حمله می‌کند.
وی با اشاره به اینکه نیروهای طرفدار روسیه مقامات کی‌یف را مسئول حملات دونباس در شرق اوکراین می‌دانند، افزود: روسیه یک کمپین گسترده اطلاعات نادرست را برای بهانه تراشی جهت حمله به اوکراین راه اندازی کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала