تکنیک های تنفسی برای خواب رفتن سریع

© Depositphotos.com / JarenwicklundСпящий на груди отца мальчик
Спящий на груди отца мальчик - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2022
عضو شوید
متخصصان روان شناسی روش های تنفسی برای به خواب رفتن سریع و راحت را مشخص نمودند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Sun هیلی پرلوس روان‌شناس و الکس دیمیتریو، دانشمند علوم Somnology" شاخه ای از پزشکی است که به مطالعه فیزیولوژی، ساختار، عملکردها و اختلالات خواب می پردازد" از روش‌های ساده تنفسی نام بردند که به انسان کمک می‌کند آرام و سریع به خواب روند.
در این مطالعه پرلوس، متخصص روانشناسی توصیه می‌کند که تنفس دیافراگمی یا تنفس شکمی تمرین شود. برای انجام این کار، فرد باید راحت بنشیند، یک دست خود را روی سینه و دست دیگر را زیر قبرغه های خود قرار دهد. تنفس باید از طریق بینی صورت گیرد دستان آرام حرکت داده شود و اطمینان حاصل شود که قفسه سینه حرکت ندارد و بازدم از طریق دهان با اندکی فشار به شکم صورت ‌گیرد.
کم خوابی برای حیات خطرناک است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2022
یک روش غیر منتظره‌ برای سریع به خواب رفتن
روانشناس پیشنهاد می کند که تمرین را 10 بار تکرار کنید.
تکنیک 4-7-8 الهام گرفته شده از ورزش یوگا است. تنفس صحیح یکی از اصول اساسی یوگا می‌باشد. هنگامی که به طور عمیق تنفس می‌کنید سیگنال‌هایی به مغزتان فرستاده می‌شود که در آرامش تان نقش موثری ایفا می‌کند. در واقع به واسطه تغییرات فیزیولوژیک ایجاد شده، ضربان قلب و فشار خون کاهش می‌یابد.
در این تکنیک ابتدا یک نفس عمیق به مدت چهار ثانیه می‌کشید و بعد از آن، هوا را به مدت 7 ثانیه در سینه نگه می‌دارید و سپس آن را به مدت هشت ثانیه به آرامی بیرون می‌دهید، به گونه‌ای که با صدایی نرم همراه باشد. این روند را باید چهار بار و با تمرکز بالا انجام دهید. توجه داشته باشید که در حین انجام این تکنیک باید تمام حواستان بر روی تنفس و صدای هوا در عمل دم و بازدم باشد. به گفته مبدع این تکنیک حداقل باید این عمل را دو بار در طول روز انجام دهید تا شاهد تاثیر مثبت آن بر روی خواب و زندگی خود باشید.
پرلوس همچنین پیشنهاد می‌کند که تنفس متناوب از طریق سوراخ هایبینی امتحان شود. برای این تمرین، باید یک سوراخ بینی را با انگشتان خود به نوبت ببندید و از طریق دیگری نفس بکشید.
هردو متخصص توجه ویژه را به تکنیک تنفس مربعی جلب نموده اند. برای انجام این کار، باید در هر مرحله تا چهار شمرده شود - در حین دم، حبس نفس، بازدم و نگه داشتن مجدد آن صورت گیرد.
تکنیک‌های تنفسی که تاکنون به آن‌ها اشاره شد تنها بخشی از تمرین‌های روانشناختی مرتبط با بی خوابی هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала