Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

لاوِ استرالیایی سرمربی موقت تیم ملی کریکت شد

استورات لاو سرمربی جدید و موقت تیم ملی کریکت
استورات لاو سرمربی جدید و موقت تیم ملی کریکت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2022
عضو شوید
استوارت لاو بازیکن پیشین تیم ملی کریکت استرالیا به عنوان سرمربی جدید و موقت ببرهای آبی برگزیده شد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از بورد کریکت افغانستان، استوارت گرانت لاو بازیکن سابق استرالیا به عنوان سرمربی موقت تیم ملی کریکت برای سلسله بازی های افغانستان و بنگله‎‌دیش انتخاب شد.
وی اکنون به بنگله‌دیش رسیده است و بزودی کارش را به عنوان سرمربی تیم ملی افغانستان در سه بازی یک روزه و دو بازی بیست آوره بین المللی آغاز خواهد کرد.
استوارت لاو از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۹، بشمول مسابقات جام جهانی ۵۴ مسابقه یک روزه بین المللی انجام داده است و همچنین یک صد دوش و هفت پنجاه دوش در کارنامه خود دارد. او در سال ۱۹۹۵ در یک بازی تست نیز برای استرالیا خوب درخشید و پنجاه دوش ناسوخته انجام داد.
لاو در زمان کپتانی خود توانست پنج عنوان شفیلد شیلد و دو جام بازی های یک روزه را برای کوینسلند بدست بیاورد که این همه دست آورد او را به موفق‌ترین کپتان کریکت داخلی استرالیا مبدل کرد. لاو همچنین به عنوان بهترین توپزن تاریخ کویینزلند در کریکت داخلی آن کشور شناخته می شود.
وی پس از خداحافظی از بازی کریکت به سمت مربی در سطوح مختلف کار کرد که از آن جمله میتوان مشاوریت تیم استرالیا در بخش توپزنی را نام برد.
لاو پس از جام جهانی ۲۰۱۱، برای مدت کوتاهی به عنوان سرمربی موقت تیم سریلانکا کار کرد و سپس در سال های ۲۰۱۱- ۲۰۱۲ به عنوان سرمربی بنگله‌دیش فعالیت داشت و توانست تیم کریکت بنگله‌دیش را به اولین فینال جام ملت های آسیا برساند. او در سال ۲۰۱۳ سرمربی کوئینزلند بولز و بریزبن هیت شد.
سپس به عنوان مشاور فنی تیم زیر ۱۹ سال بنگله‌دیش در جام جهانی زیر ۱۹ سال ۲۰۱۶ کار کرد و سپس برای دو سال سرمربی تیم کریکت ویست اندیز شد.
گفتنی است که اداره کریکت بورد افغانستان روند استخدام را برای گزینش سرمربی دائمی راه اندازی کرده است و مشتاق است تا بازی های آینده از یک سرمربی دائمی برخوردار شود.
تیم ملی افغانستان در حال حاضر مصروف آماده شدن برای بازی های پیشرو است و قرار است به تاریخ ۲۳، ۲۵ و ۲۸ ماه فبروری در سه بازی یک روزه و به تاریخ ۳ و ۵ ماه مارچ در دو بازی بیست آوره به مصاف تیم بنگله‌دیش برود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала