آستین: ایالات متحده آماده است هزاران سرباز دیگر را به جناح شرقی ناتو بفرستد

© AP Photo / J. Scott ApplewhiteГенерал армии США Ллойд Джеймс Остин III
Генерал армии США Ллойд Джеймс Остин III - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2022
عضو شوید
وزیر دفاع ایالات متحده امریکا گفت، که امریکا آماده فرستادن هزاران نیروی دیگر به جناح شرقی ناتو است.
به گزارش اسپوتنیک، لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده در جریان سفرش به لیتوانی گفت، که ایالات متحده آماده است در صورت نیاز هزاران سرباز دیگر را به جناح شرقی ناتو بفرستد.
لوید آستین در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر امور خارجه لیتوانی، گابریلیوس لندسبرگیس گفت: ما برای پاسخ دادن به وضعیت، تعهد خود را به متحدان ناتو بسیار جدی می‌گیریم ، تعهد ما به پایبندی به ماده 5 پیمان ناتو به اندازه فولاد قوی است. ما نیروهای اضافی آمریکایی را به سمت شرق ناتو فرستاده‌ایم و آماده هستیم هزاران سرباز دیگر را در صورت لزوم بفرستیم.
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2022
آمریکایی ها: بایدن خودش جنگ اوکراین را دامن زد
آستین همچنین از لیتوانی به دلیل "استقبال مهمان نوازانه" از صدها نیروی اضافی ناتو که پیش از این وارد این جمهوری شده اند تشکر کرد.
پیش از این، گیتاناس ناوسدا رئیس جمهور لیتوانی، در جریان مذاکرات با آستین، کامالا هریس معاون رئیس جمهور ایالات متحده، خواستار استقرار دائمی یک گردان چرخشی و افزایش نیروهای امریکایی در لیتوانی شده بود. رئیس جمهور لیتوانی گفته بود، که به تصمیم گیری سریع امیدوار است. آستین در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت، که هنوز آماده اعلام چیزی در این زمینه نیست.
طرح های منتسب به روسیه برای تشدید اوضاع در اطراف اوکراین در مسکو قاطعانه تکذیب می شود و دائماً اعلام می کند که کسی را تهدید نمی کند و همه این اظهارات بهانه ای برای قرار دادن تجهیزات نظامی ناتو بیشتر در نزدیکی مرزهای روسیه است. همانطور که سرگئی لاوروف ، وزیر خارجه روسیه پیشتر گفته بود، روسیه هیچ بهانه ای برای وضعیت درگیری در اطراف اوکراین ایجاد نمی کند. به گفته وی، روسیه این موضوع را رد نمی کند که هیستری پیرامون اوکراین که توسط غرب مطرح می شود، با هدف پوشش خط کیف خرابکاری در توافقات مینسک در مورد دونباس باشد. به گفته دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه، هیستری اطلاعاتی ایالات متحده و ناتو در مورد اوکراین سخاوتمندانه با دروغ ساخته شده است.
علیرغم بازگشت نیروهای روسی به محل استقرار خود پس از رزمایش، اظهاراتی مبنی بر اینکه روسیه ظاهراً در حال تدارک اقدامات تحریک آمیز در اوکراین است، همچنان از غرب منتشر می شود. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه و سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه دیدار و گفتگو کرد. وزیر دفاع روسیه از پایان یافتن بخشی از رزمایش‌ها خبر داد و گفت: بخشی از رزمایش‌ها در آینده نزدیک تکمیل می‌شود. ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه هم روز سه شنبه اعلام کرد که مناطق نظامی جنوب و غرب بازگرداندن نیروها به محل استقرار خود را آغاز کرده اند. دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور پسکوف پیشتر در پاسخ به این سوال که آیا عقب نشینی نیروها به معنای تنش زدایی اوضاع است، گفت که عقب نشینی نظامیان به محل استقرار خود پس از رزمایش یک رویه معمول است و هیچ چیز جدیدی در این زمینه وجود ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала