اعلام آمادگی سویدن برای ادامه کمک به واکسیناسیون آوارگان افغانستانی در ایران

© Twitter of the Ministry of Foreign Affairs of Iranاعلام آمادگی سویدن برای ادامه کمک به واکسیناسیون آوارگان افغانستانی در ایران
اعلام آمادگی سویدن برای ادامه کمک به واکسیناسیون آوارگان افغانستانی در ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2022
عضو شوید
وزیر خارجه سویدن در دیدار با وزیر خارجه ایران گفت، که سویدن برای ادامه کمک به واکسیناسیون آورگان افغانستانی در ایران آماده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ایران درباره دیدار وزیر خارجه این کشور با وزیر خارجه سویدن نوشت: دیدار با خانم آن لینده وزیر امور خارجه سویدن یکی دیگر از برنامه های سفر و ملاقات های امروز شنبه حسین امیرعبداللهیان در حاشیه پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ بود.
وزیران امور خارجه ایران و سویدن در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه و برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند.
امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از دیدار دوباره با همتای سویدنی خود بعد از نخستین دیدار دو طرف در نیویورک و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، مجددا از خانم لینده برای سفر به تهران دعوت کرد که مورد استقبال طرف سویدنی قرار گرفت.
وزیر امور خارجه کشور ایران با اشاره به حساسیت شرایط و اوضاع در منطقه غرب آسیا و تداوم وضعیت بحرانی در دو کشور یمن و افغانستان، در خصوص اوضاع یمن تاکید کرد: نگرانی جدی نسبت به گسترش جنگ در یمن به منطقه داریم و سازمان ملل و جامعه بین المللی باید به وظایف خود در راستای مدیریت این وضعیت و کمک به حل و فصل بحران یمن عمل نمایند.
دکتر امیرعبداللهیان با اشاره به تماس های مستمر کشورمان با همه طرف ها برای کنترل بحران در یمن تاکید کرد: مردم یمن چندین سال است که در شرایط جنگ و تجاوز نظامی و محاصره غیر انسانی قرار دارند که این امر نیازمند توجه ویژه جامعه جهانی برای پایان این وضعیت می باشد.
وزیر امور خارجه کشور ایران همچنین با اشاره به بحران انسانی در افغانستان و روند رو به افزایش آوارگان از این کشور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور میزبان بیش از چند میلیون آواره افغانستانی به تنهایی نمی تواتد تمام بار این بحران را به دوش بکشد.
امیرعبداللهیان به تلاش ها و نقش آفرینی مستمر کشورمان برای کمک به تثبیت ثبات و امنیت در منطقه از جمله تشکیل هر چه سریع تر دولت در عراق، به در جریان بودن گفتکوهای امیدوار کننده در منطقه خلیج فارس برای تامین و تثبیت ثبات و امنیت توسط کشورهای منطقه اشاره کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین در خصوص برخی موضوعات کنسولی از جمله حمید نوری اشاره کرد و تاکید نمود قابل قبول نیست که روابط فی مابین دو کشور هدف دسیسه های گروهک تروریستی منافقین قرار گیرد.
خانم آن لینده وزیر امور خارجه سویدن نیز با ابراز خرسندی از دومین ملاقاتش با همتای ایرانی خود تاکید کرد: چهار صد سال رابطه دوجانبه بین تهران و استکهلم و حضور ایرانیان نخبه در جامعه سویدن و دو وزیر با ریشه های ایرانی حاکی از رشته های قوی اتصال و پیوند بین دو کشور و ملت است.
وزیر امور خارجه سوئد با ابراز امیدواری نسبت به افزایش تبادل منظم هیات های رسمی و دیپلماتیک بین دو کشور، از آمادگی برای تداوم کمک های کنونی این کشور به واکسیناسیون آوارگان افغانستانی در ایران خبر داد.
خانم لینده همچنین ابراز امیدواری کرد که موضوعات میان کشورهای منطقه در خلیج فارس به سمت حل و فصل با راهکار سیاسی حرکت نماید.
وزرای امور خارجه دو کشور همچنین در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم های ایران در وین نیز تبادل نظر نمودند و امیرعبداللهیان همتای سویدنی خود را در جریان مواضع اصولی کشورمان در این خصوص و اراده جدی تهران برای حصول توافقی خوب در صورت عمل طرف های مقابل به تعهدات خود قرار داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала