Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

میزبان نشست سالانۀ کمیته بین المللی المپیک در سال 2023 مشخص شد + عکس

© REUTERS / Kim Kyung-HoonТалисман Олимпийских игр 2020 года в Токио Мирайтова
Талисман Олимпийских игр 2020 года в Токио Мирайтова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2022
عضو شوید
شهر بمبئی کشور هندوستان، در سال 2023، میزبان نشست سالانۀ کمیتۀ بین‌المللی المپیک خواهد بود و این امتیاز امروز در پکن، به هند اهدأ شد.
به گزارش اسپوتنیک، نشست سالانه کمیتۀ بین‌المللی المپیک، همه سال در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود و در آن 101 عضو دارای رای و 45 عضو افتخاری، در مورد فعالیت‌های کلیدی این نهاد از جمله تصویب یا اصلاح منشور المپیک، انتخاب اعضای کمیته بین‌المللی المپیک و متصدیان دفاتر و انتخاب شهرهای میزبان المپیک بحث و تصمیم‌گیری می‌کنند.
امروز مسئولان بلند پایه کمیتۀ بین‌المللی المپیک، طی نشستی که در پکن برگزار شده بود، میزبان نشست سالانۀ این نهاد را مشخص کرد و این امتیاز به شهر ممبئی کشور هندوستان اهدأ شد.
بمبئی 99 درصد آرای موافق را از نمایندگان شرکت کننده در این فرآیند رأی‌گیری دریافت کرد و 75 عضو کاندیداتوری آن را در جلسه برگزار شده در پکن تایید کردند.
نیتا آمبانی، نماینده هند پس از دریافت این امتباز گفت:" جنبش المپیک پس از 40 سال انتظار به هند باز خواهد گشت. من واقعاً از کمیته بین المللی المپیک به دلیل اعتماد به هند برای افتخار میزبانی نشست سالانۀ این نهاد در بمبئی در سال 2023 سپاسگزارم. این یک پیشرفت قابل توجه برای آرزوی المپیک هند خواهد بود و آغاز عصر جدیدی برای ورزش هند خواهد بود."
در این نشست به جز آمبانی، ناریندر باترا، رئیس انجمن المپیک هند، آنوراگ تاکور، وزیر ورزش، و آبیناو بیندرا، اولین فرد طلایی المپیک هند، به عنوان هیئت هند حضور داشتند.
هند در حالی امتیاز میزبانی نشست سالانۀ کمیتۀ بین‌المللی المپیک را به دست می‌آورد که آخرین بار در سال در سال 1983 موفق به کسب امتیاز میزبانی یکی از نشست‌های سالانۀ کمیتۀ بین‌المللی المپیک را به دست آورده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала