کرملین: پوتین و مکرون فردا صحبت تلفنی خواهند داشت

© Fotolia / yulenochekkکاخ کرملین مسکو
کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2022
عضو شوید
سخنگوی رسمی کاخ ریاست جمهوری روسیه می‌گوید فردا "20 فبروری" ولادیمیر پوتین با رئیس جمهور فرانسه مکالمالت تلفنی برقرار خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه 20 فبروری با همتای فرانسوی خود امانوئل مکرون گفتگوی تلفنی خواهد داشت.
پیشتر رسانه های غربی به نقل از نماینده ریاست جمهوری فرانسه گزارش داده بودند که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه قصد دارد روز شنبه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و روز یکشنبه با ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه گفتگوی تلفنی داشته باشد. این اطلاعات در پس زمینه تشدید اوضاع در دونباس و همچنین تخلیه شهروندان این منطقه به روسیه به دلیل نقض آتش بس منتشر شد.
Президент РФ Владимир Путин во время переговоров в режиме видеоконференции с председателем КНР Си Цзиньпином - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2022
پوتین در مذاکرات با مکرون: "آیا ما با ناتو می‌جنگیم"؟
پیش از این مذاکرات رودرروی روسای جمهور فرانسه و روسیه در تاریخ 7 فبروری در مسکو درکاخ کرملین انجام شد که بیش از 5 ساعت به طول انجامید.
در آغاز این دیدار رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد که گفتگو با روسیه به عنوان تنها راه تضمین ثبات و امنیت واقعی برای قاره اروپا ضروری است.
مکرون ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوهای مستقیم بتوانند مسیر تنش‌زدایی در وضعیت کنونی را هموار سازند. او گفت باید برای ممانعت از وقوع جنگ در اروپا، پاسخی مشترک یافت.
کرملین اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه در گفتگو با ماکرون توجه همکاران خود را به عدم پاسخ معنادار ایالات متحده و ناتو به پیشنهادات امنیتی روسیه جلب کرد. در حالی که موضوع اصلی گفتگو راه های احتمالی اجرای توافقات مینسک با توجه به تشدید اوضاع در اطراف اوکراین بود.
پوتین به خاطر تلاش‌های رئیس جمهور فرانسه برای امنیت در سطح اروپا قدردانی کرد. او تلاش‌های فرانسه با هدف یافتن یک راه حل سیاسی برای مناقشه اوکراین را ستود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала