افغانستان محور دیدار ریناامیری با مقام های سازمان همکاری اسلامی

© Photo / twitterU.S Secretary of State has named Rina Amiri as Special Envoy for Afghan Women, Girls, and Human Rights.
U.S Secretary of State has named Rina Amiri as Special Envoy for Afghan Women, Girls, and Human Rights.
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2022
عضو شوید
رینا امیری، نماینده ویژه امریکا در امور زنان و حقوق بشر افغانستان با نماینده‌گان سازمان همکاری اسلامی در جده دیدار کرده و در باره حقوق بشر و وضعیت بشری در افغانستان گفتگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، خانم امیری امروز در یک توییتر خود نگاشته است که با نماینده‌گان سازمان همکاری اسلامی در باره تلاش‌های این سازمان در راستای رسیده‌گی به بحران بشری در افغانستان تبادل نظر کرده است.
وی گفته است که مسایل بشری و حقوق بشر در افغانستان با هم مرتبط استند و از سازمان همکاری اسلامی خواسته است که بر امارت اسلامی در راستای رعایت حقوق بشر و حکومت‌داری همه شمول "فشار" بیاورد.
امیری در همچنان نگاشته است: "در جده با نماینده‌گان سازمان همکاری اسلامی توافق کردیم که جهان اسلام باید در خط نخست پاسخگو ساختن طالبان به احترام به حقوق بشر و عملی سازی تعهدات‌اش برای برگشت تمام دختران و زنان به آموزش و کار و زنده‌گی اجتماعی و سیاسی قرار داشته باشد".
گفتگو با نماینده‌گان بانک انکشافی اسلامی بخش دیگر از دیدار امیری از جده بوده است. امیری می‌گوید که از پیشرفت‌ها در راستای ایجاد صندوق امانت برای افغانستان و تلاش‌ها برای تعهد کمک از سوی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و دیگر متحدان به این صندوق برای رسیده‌گی به وضعیت بشری در افغانستان استقبال می‌کند.
امیری همچنان با مسوولان اکادمی بین‌المللی فقه اسلامی نیز دیدار کرده است. او می‌گوید که نگاه این اکادمی در باره زنان و حقوق بشر یک ابتکار چشمگیر است و این اکادمی تأکید دارد که حقوق زنان برای آموزش، کار و مشارکت در تمام بخش‌های زنده‌گی به شمول زنده‌گی اجتماعی و سیاسی، در اسلام غیرقابل انکار است.
در همین حال، وزارت خارجه ایالات متحده می‌گوید که انتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا روز گذشته در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با همتای قطری‌اش محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در باره افغانستان گفت‌وگو کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала