سناتور امریکایی: طالبان اصلاح نمی‌شوند

© AP Photo / Susan WalshСенатор-республиканец Линдси Грэм в Вашингтоне. Архивное фото
Сенатор-республиканец Линдси Грэм в Вашингтоне. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2022
عضو شوید
لیندزی گراهام، سناتور امریکایی روز گذشته در حاشیه‌ی نشست امنیتی مونیخ خطاب به کشور‌های جهان گفته است که نباید برای دست‌یابی طالبان به مشروعیت سیاسی تلاش کنند، چون طالبان هرگز تغییر نکرده‌اند و در آینده نیز تغییر نمی‌کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج‌نیوز، آقای گراهام با اشاره به کشتار نیروهای امنیتی حکومت پیشین افغانستان در شش ماه اخیر، گفت که تعداد جنگجویان داعش خراسان درحال افزایش است و شماری از نظامیان حکومت پیشین، از ترس انتقام‌جویی طالبان، به گروه داعش می‌پیوندند.
وی همچنان افزود که کمک‌رسانی به مردم افغانستان، نباید به نفع طالبان تمام شود و باید سازمان‌ها و کشور‌های امدادرسان، به این امر توجه داشته باشند.
آقای گراهام در بخشی از سخنانش از مقاومت مردم افغانستان علیه طالبان و داعش دفاع کرد و تأکید کرده که طالبان به آن‌چه می‌گویند، پابند نیستند و نباید به آنان اعتماد شود.
همزمان، موید یوسف، مشاور امنیت ملی دولت پاکستان، در نشست امنیتی مونیخ از تعامل کشور‌های جهان با طالبان دفاع کرد و گفت: "انزوای بیش‌تر طالبان، به ضرر همه طرف‌ها است و اکنون که افغانستان زیر اداره‌ی طالبان است، باید با آنان تعامل شود".
کنفرانس اقتصاد افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2022
رژیم کنونی طالبان فاقد اقتدار مرکزی است
شماری دیگر از شرکت‌ کننده‌گان در میزدگرد افغانستان، از جمله دیوید میلیبند، رئیس اجرایی کمیتۀ بین‌المللی نجات، و دیوید بیسلی، رئیس اجرایی برنامۀ جهانی غذا، بر ضرورت اقدام فوری برای بسیج کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان تأکید کردند.
آنان از همه کشور‌ها و سازمان‌های جهانی خواستند که رسیده‌گی به مردم افغانستان را در اولویت اقدام‌های بشردوستانه‌ی خود قرار دهند.
این در حالی‌ست که پس از روی‌کار آمدن حکومت طالبان، کشورها و سازمان‌های جهانی از وضعیت بشری در افغانستان بارها ابراز نگرانی کرده‌اند و خواهان توجه جدی به افغانستان شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала