آغاز واکسیناسیون پولیو در غرب کشور/ کودکان غور از دریافت واکسن محروم می‌مانند

© Photo / ریاست صحت عامه ولایت هراتواکسین پولیو
واکسین پولیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2022
عضو شوید
مسوولان صحی در حوزه غرب کشور از آغاز تطبیق واکسن پولیو در این مناطق خبر می‌دهند. آنها همچنین می‌گویند که به دلیل سردی هوا و مسدود بودن راه‌ها، کودکان برخی مناطق ولایت غور از تطبیق واکسن پولیو محروم خواهند ماند.
به گزارش اسپوتنیک، مسوولان پروژه تطبیق واکسین پولیو در زون غرب با آن‌که از تحت پوشش قرار دادن 1.1میلیون کودک در ولایت‌های هرات، غور، فراه و بادغیس خبر می‌دهند، تاکید دارند که وضعیت اقلیمی و مشکلات جغرافیایی و مسدود بودن راه‌های مواصلاتی سبب می‌شود که این برنامه به‌گونه درست در ولایت غور تطبیق نشود.
وحید رحمانی، مسئول تطبیق واکسین پولیو در زون غرب کشور می‌گوید: از امروز (دوشنبه 2 حوت) روند تطبیق واکسین پولیو در ولایت‌‌های غربی کشور آغاز می‌شود.
A local health worker administers a vaccine at a local health center at the financial district of Makati, east of Manila, Philippines, Friday, Sept. 12, 2014. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2021
چهارمین دور کارزار تطبیق واکسن پولیو در افغانستان آغاز شد
رحمانی، علاوه نمود که در این دوره از پروسه تطبیق واکسن پولیو قرار است حدود یک میلیون کودک در ولایات غربی کشور واکسین شوند.
وی در ادامه ابراز داشت: بنا بر سردی هوا و مسدود بودن راه‌های مواصلاتی، تطبیق واکسن پولیو در ولایت غور با مشکل مواجه شده است.
مسئول تطبیق واکسن پولیو در غرب کشور همچنین خاطرنشان ساخت که علاوه بر این دوره، در دوره گذشته نیز برخی نقاط ولایت غور پوشش داده نشد و کودکان از این روند محروم شدند.
او تأکید نمود که تلاش‌ها جریان دارد تا در ماه حمل سال آینده کمپاین سراسری واکسن پولیو در تمامی نقاط ولایت غور تطبیق گردد.
ولایت غور از ولایات سردسیر در غرب کشور است که شهروندان آن به دلیل مسیرهای کوهستانی و صعب‌العبور بودن آن، همواره از تطبیق پروژه‌های مختلف صحی و عمرانی محروم می‌مانند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала