اسلام آباد از حضور هراس افگنان خارجی در افغانستان نگران است

© AP Photo / Anjum Naveedاسلام آباد سفر نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان را به تعویق انداخت
اسلام آباد سفر نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان را به تعویق انداخت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2022
عضو شوید
امارت اسلامی تا کنون در واکنش به این گفته‌ها چیزی نگفته است اما بار ها حضور گروه‌های هراس افگن از جمله داعش و القاعده را در خاک افغانستان رد کرده است
به گزارش اسپوتنیک، طلوع می نیوسد که منصور احمد خان، سفیر پاکستان در کابل از حضور گروه های هراس افگن خارجی در افغانستان ابراز نگران کرده طی مصاحبه ویژه با طلوع نیوز گفت که حضور گروه داعش و شبکه القاعده در افغانستان خطر جدی نه تنها برای افغانستان بل تهدید جدی برای پاکستان و منطقه است."
بلال کریمی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2022
طالبان به گفته های وزیر داخله پاکستان واکنش نشان دادند
این دیپلومات بلند پایه پاکستانی می‌ افزاید که جنجال بر سر خط دیورند سبب رشد فعالیت‌های هراس افگنانه و نیز رشد گروه های هراس افگنی چون داعش شده است.
وی افزود:"حصارکشی زمانی آغاز شد که فعالیت های هراس افگنانه در سال های پسین در مرز میان افغانستان و پاکستان به اوج رسیدند. حصارکشی برای پاکستان تنها راه بود که به آن پرداخت. حالا پس از آنکه حکومت تازه روی کار آمده است و برخی از رویداد ها در این مرز رخ داده اند، ما تلاش می کنیم که در تفاهم و همکاری مسوولین حکومت تازه افغانستان روی تعاملات بهتر به تفاهم برسیم."
منصور احمد خان، سفیر پاکستان در افغانستان، می گوید:"یکی از علت های روابط عمیق ما با حکومت افغانستان این است که بی در نظر داشت اینکه اکنون میان دو کشور چه جریان دارد مردم این دو کشور با هم در روابط هستند؛ بخاطری که مردم پاکستان با مردم افغانستان تجارت دارند؛ آنان باهم روابط اجتماعی دارند."
انارکلی هنریار  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2022
انارکلی هنریار به طالبان: جواب راکت‌های پاکستان را با راکت بدهید
اما سوال این جاست، پاکستان که خود در حکومت های گذشته افغانستان لانه امن گروه های هراس افگن شناخته می شد چرا اکنون ادعای حضور این گروه ها را در افغانستان دارد؟
تنش ها میان کابل و اسلام آباد در ماه های پسین یک بار دیگر بر سر خط دیورند بالا گرفته اند. چنان که مقام های پاکستانی بر تکمیل ایجاد سیم خاردار در امتداد این خط تاکید کرده اند، اما محمد یعقوب مجاهد سرپرست وزارت دفاع امارت اسلامی در مصاحبه اخیرش گفته است که تا کنون به ادامه احصارکشی در امتداد خط دیورند اجازه نداده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала