ایران و قطر از طریق تونل وصل می شوند

© Depositphotos.com / RobsonphotoДорожный тоннель
Дорожный тоннель  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2022
عضو شوید
قطر پروژه تونل زیر بحری وصل ایران با قطر را در مدت یک و نیم سال طرح ریزی نموده که 160مایل امتداد خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سازمان بنادر و بحرنوردی ایران، علی‌ اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی ایران، اظهار داشت: از سوی وزارت راه و شهرسازی 4 توافقنامه مدنظر قرار گرفته که یک مورد در بخش هوایی، یک مورد بخش بحری، یک مورد در حوزه بندری و چهارمین مورد، ساخت تونل زیر بحر بین ایران و قطر است که پروژه بی نظیر به شمار می‌رود و از بندر دیر بوشهر تا قطر خواهد بود.
چین بزرگترین تونل راه آهن زیر دریایی جهان را می سازد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.11.2020
چین بزرگترین تونل راه آهن زیر دریایی جهان را می سازد
وی افزود: فعلاً ما در حال مذاکره و مشورت هستیم و سازمان بنادر 3 توافقنامه را زیر نظر وزیر راه پیش می‌برد تا در نهایت با حضور رئیس جمهور به امضا برسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایجاد تونل زیر زمینی قطر را به تمام کشورهای شمالی، اروپا، کشورهای حوزه بحیره کسپین، شرق و غرب از طریق جاده و ریل وصل می‌ کند، گفت: این پروژه یک تحول عظیم برای قطر و نیز جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود تا خلیج فارس به شمال و جنوب متصل شود و ارتباط گسترده‌ ای با کشورهای غرب آسیا و حاشیه بحیره کسپین تا مدیترانه به وجود آید.

وی با تاکید بر اینکه توافقنامه مدنظر، گام بسیار بلندی برای دو کشور است، گفت: بخشی از این توافقنامه مربوط به حوزه بحری و همزمان دارای بخش جاده و ریل است و به همین دلیل کمیته مشترک تشکیل می‌ شود و زمانی که مذاکرات دو کشور به نتیجه برسد، به امضا می‌ رسد.
Туристический поезд на Кругобайкальской железной дороге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2022
دستگاه جدید حفاری تونل ها که از "سخت‌ترین سنگ" عبور می‌کند
قابل ذکر است، وزیر راه و شهرسازی در صدر هیأتی اعم از مدیرعامل سازمان بنادر و بحر نوردی با هدف گسترش ارتباطات زمینی، بندری، بحری و هوایی از سوی دو کشور به قطر سفر کرده است و فردا نیز رئیس جمهور به دوحه سفر خواهد کرد تا توافقنامه‌ های مربوطه بین دو کشور در بخش‌ های مختلف در حضور وی به امضا برسد.
قطر پروژه تونلی بمدت یکسال و نیم و بطول 160 مِیل را استارت زده که از زیر بحر راه زمینی را به ایران باز می کند.
اگر بعد از احداث این پروژه همچنان روابط قطر و ایران خوب باشد محدودیت ویزا به قطر برداشته میشود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала