بیش از 21 هزار پناهجوی دیگر از دونباس وارد روسیه شدند

© Photo / Правительство РФБеженцы из ДНР и ЛНР в воронежской области
Беженцы из ДНР и ЛНР в воронежской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2022
عضو شوید
طی ساعات گذشته بیش از 20 هزار پناه‌جوی دیگر از پست بازرسی مرز عبور نموده و وارد خاک روسیه شدند.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس های مطبوعاتی روسیه در بیانیه ای اعلام نمودند: طی 24 ساعت گذشته بیش از 21 هزارشهروند تخلیه شده از قلمرو جمهوری های دونباس از طریق پست های بازرسی مرز های روسیه وارد منطقه "روستوف" در غرب این کشور شدند.
وضعیت خطوط حائل در منطقه مناقشه دونباس بسیار بحرانی اعلام شده، بر اثر گلوله باران شهرهای این منطقه توسط ارتش اوکراین و درگیری های شدید در چندین منطقه، روند خروج ساکنان این مناطق و ورود به روسیه شتاب بیشتری گرفته و تاکنون در کل 61 هزار نفر وارد این کشور شدند.
پیش از این، الکساندر چوپریان رئیس وزارت حالات اضطراری روسیه گفته بود که در مجموع بیش از 40 هزار نفر از قلمرو دونباس وارد منطقه روستوف روسیه شده اند. به گفته مقامات منطقه، صبح روز یکشنبه، 6500 پناهجو، از جمله 2700 کودک، در مراکز اسکان موقت در منطقه روستوف مستقر شده‌اند.
حدود دو هزار نفر با قطار برای اسکان در مناطق دیگر جابجا شدند، پنج هزار نفر دیگر طبق اعلام وزارت شرایط اضطراری روسیه ظرف یک روز جابجا خواهند شد.
وضع منطقه دونباس از چهار روز پیش با گلوله باران این مناطق توسط نیروهای اوکراینی بشدت متشنج شده است.
پیش تر نیز یک منبع دیپلمات اعلام کرده بود که ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا، حدود دو هزار نقض آتش بس را در شرق اوکراین ثبت کردند.
منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو ولایت در سال 2014 پس از تغییر حکومت در اوکراین به طور یکجانبه از کی یف اعلام استقلال کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала