روسیه: موضوع به رسمیت شناختن طالبان در میان نیست

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2022
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه می گوید که هیچ صحبتی در مورد به رسمیت شناختن طالبان توسط روسیه در میان نیست.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: هیچ صحبتی در مورد به رسمیت شناختن جنبش طالبان (گروه تحت تحریم سازمان ملل به دلیل فعالیت های تروریستی است) توسط روسیه وجود ندارد و افزود که مسکو طرفدار ایجاد رهبری ائتلافی در افغانستان با مشارکت تمام نیروهای سیاسی این کشور است.
وی در کنفرانس خاورمیانه در باشگاه گفتگوی بین المللی والدای گفت: "ما در مورد به رسمیت شناختن طالبان، تا زمانی که ما از فراگیر شدن روند و ایجاد نهادهای حکومتی ائتلافی با مشارکت نمایندگان تمام نیروهای سیاسی در افغانستان مطمین نشویم، صحبت نمی‌کنیم ."
Министр обороны РФ, генерал армии Сергей Шойгу - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2022
روسیه از افزایش شمار جنگجویان داعش در افغانستان خبر داد
گروه طالبان از 15 آگست 2021/ 24 اسد قدرت را در افغانستان بدست گرفته است .
نظامیان آمریکایی هم پس از20 سال اشغالگری با خفت، خواری و شکست، اواخر اوت سال 2021 ازافغانستان خارج شدند . فرانسه هم از متحدانان آمریکا در افغانستان بوده است.
تبعات حضور 20 ساله آمریکا در افغانستان و هم اکنون نیز واشنگتن با مصادره داریی های افغان ها، عامل اصلی بحران انسانی و اقتصادی افغانستان است.
پیش از این نیکولاس دو ریویر، نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل گفت: اقدام گروه طالبان برای بدست گرفتن قدرت در افغانستان از راه زور، ریشۀ بحران انسانی و فروپاشی اقتصادی در این کشور است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала