نگرانی پاکستان از حضور تروریست های خارجی در افغانستان

© https://twitter.comمنصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل
منصور احمد خان سفیر پاکستان در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2022
عضو شوید
سفیر پاکستان در کابل از حضور گروه های هراس افگن خارجی در افغانستان نگران است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، منصور احمد خان، سفیر پاکستان در افغانستان گفته است که حضور گروه‌های تروریستی خارجی تهدیدی برای پاکستان هستند.
سفیر پاکستان در این مصاحبه گفته است: "سازمان‌های تروریستی حاضر در افغانستان، امنیت افغانستان و کشورهای دیگر از جمله پاکستان را تهدید می‌کنند."
منصور احمد خان در این گفت‌وگو تصریح می‌کند که "داعش در افغانستان است. شاید بقایای القاعده نیز در آن‌جا باشد. عناصر دیگری نیز وجود دارند."
سفیر پاکستان در کابل در این مصاحبه از تحریک طالبان پاکستان، شورشیان بلوچ و بسیاری از گروه‌های دیگر نام می‌برد که به گفته او، در افغانستان حضور دارند.
در مورد این اظهارات سفیر پاکستان، حاکمان کنونی کابل هنوز اظهار نظری نکرده‌اند؛ اما آنان پیش از این بارها حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان را رد‌ کرده‌ و گفته‌اند که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.
تنش ها میان کابل و اسلام آباد در ماه های پسین یک بار دیگر بر سر خط دیورند بالا گرفته اند. چنان که مقام های پاکستانی بر تکمیل ایجاد سیم خاردار در امتداد این خط تاکید کرده اند، اما محمد یعقوب مجاهد سرپرست وزارت دفاع امارت اسلامی در مصاحبه اخیرش گفته است که تا کنون به ادامه احصارکشی در امتداد خط دیورند اجازه نداده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала