کمیته بین المللی نجات: سیاست غرب قحطی در افغانستان را در پی داشت

© REUTERS / Ali KharaРебенок с хлебом в Кабуле
Ребенок с хлебом в Кабуле  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2022
عضو شوید
رئیس اجرایی کمیته بین‌المللی نجات، غرب را به اعمال سیاست ایجاد قحطی در افغانستان متهم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دیوید میلیبند رییس اجرایی کمیته بین‌المللی نجات در مصاحبه روز یک‌شنبه خود با روزنامه گاردین گفت: "غرب با تحمیل سیاست قحطی بر افغانستان، آسیب‌های فاجعه‌باری به این کشور وارد کرده است."
وی تاکید کرد، اگر غربی ها می‌خواستند دولتی شکست خورده در افغانستان ایجاد کنند، نمی‌توانستند ترکیب سیاستی مؤثرتر از آن‌چه در حال حاضر داشتند را داشته باشند.
در حالی که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دلیل خروج بدون برنامه از افغانستان مورد انتقاد قرار دارد، رئیس اجرایی کمیته بین المللی نجات گفت: نباید اجازه داده می‌شد که وضعیت افغانستان این گونه سریع بدتر شود.
میلیبند در بخش دیگری از این مصاحبه با سایر سازمان های بشردوست که رفع نیازهای افغانستان را ضرورتی حیاتی توصیف کرده اند هم صدا شد و هشدار داد، "بحران افغانستان" به قدری عمیق است که درخواست سازمان ملل برای 4 میلیارد دالر در سال جاری، احتمال دارد به 10 میلیارد دالر در سال آینده افزایش یابد.
رییس کمیته بین‌المللی نجات افزوده است که غرب مسوولان حاکم بر کابل را مجازت نمی‌کنند.
به گفته او، این مردم عادی افغانستان هستند که بهای آن را می‌پردازند.
او تصریح کرده است: "این فقط یک فاجعه انتخابی نیست، بلکه فاجعه شهرت است. این یک سیاست گرسنه‌گی است."
با این حال، روزنامه گاردین نوشته است که میلیبند پس از شهادت دادن به تحقیقات کمیته روابط خارجی سنا در مورد ابعاد بحران افغانستان، کسانی که معتقد بودند، توقف کمک‌ها سبب ایجاد یک حکومت متکثرتر می‌شود را به چالش کشیده است.
به نقل از روزنامه، او افزوده است که مطلقاً هیچ مدرکی وجود ندارد تا نشان دهد، افرادی که ۲۰ سال را صرف جنگ با امریکایی‌ها کرده‌اند و در یک جنگ پیروز شده‌اند، اکنون در معرض اهر‌م‌هایی قرار می‌گیرند که ۲۰ سال است مستعد آن نبوده‌اند.
بانک جهانی دو روز پیش هشدار داد، 95 درصد از جمعیت افغانستان غذای کافی برای خوردن ندارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала