سن پیری برگشت ناپذیر مغز مشخص شد

© Depositphotos.com / AndrewLozovyiПожилой человек
Пожилой человек - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2022
عضو شوید
تیمی از دانشمندان در یک مطالعه سن پیری مغز را که کاهش توانایی های ذهنی را نیز در پی درد مشخص نموده اند.
کارشناسان موسسه روانشناسی در دانشگاه هایدلبرگ آلمان سن پیری برگشت ناپذیر مغز انسان را فاش کردند. یافته های این مطالعه در مجله Nature Human Behaviorمنتشر شده است.
دانشمندان دریافته‌اند که توانایی‌های شناختی با سرعت واکنش که از 20 سال قبل شروع به کاهش می‌کند، مرتبط نیست. برای انجام این کار، آنها آزمایش آنلاین بیش از 1.2 میلیون نفر بین ده تا 80 سالگی را انجام دادند. در طول آزمایش، آنها از افراد خواستند تا با فشار دادن کلید صحیح، کلمات و تصاویری را که روی صفحه ظاهر می‌شوند، طبقه‌بندی کنند.
محققان می‌گویند سرعت فکر کردن، اینکه یک نفر چقدر سریع به یک پاسخ صحیح می‌رسد، از دهه بیست سالگی افزایش یافته و این روند افزایشی تا قبل از 60 سالگی ادامه دارد.
این موضوع نشان می‌دهد که قدرت مغز با افزایش سن کاهش نمی‌یابد. مطالعات قبلی نشان می‌داد افراد میانسال قدرت تفکر آهسته‌تری دارند.
Орехи на кухонной доске - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2022
ویتامین ضد پیری نام‌برده شد
کارشناسان به این نتیجه رسیدند که پاسخ های کندتر به این دلیل است که با افزایش سن افراد متفکرتر و محتاط تر می شوند، یعنی سعی می کنند از اشتباه اجتناب کنند. علاوه بر این، با گذشت زمان، فرآیندهای موتور کاهش می یابد، که به عنوان مثال، سرعت فشار دادن کلیدها را شامل می شود. بنابراین، محققان به این نتیجه رسیدند که توانایی های ذهنی تا سن 60 سالگی کاهش نمی یابد.
محققان گفتند که این نشان دهنده "تفاوت اندک مرتبط با سن" در سرعت ذهنی در دوران میانسالی است.
یافته‌های این مطالعه، این فرضیه را که افراد مسن‌تر متفکران کُندی هستند، را رد می‌کند، که می‌تواند پیامدهای قابل‌توجهی در زندگی کاری افراد داشته باشد.
نویسندگان این کار علمی بر این باورند که این یافته ها اطلاعات مهم جدیدی را برای درک بیشتر تغییرات مربوط به سن در توانایی های شناختی مغز فراهم می کند. در مطالعات قبلی، کندی واکنش معمولاً به عنوان تضعیف فعالیت ذهنی تعبیر می شد.
با این حال، تیم تحقیق می‌گوید پس از رسیدن به 80 سالگی، سرعت ذهنی به سرعت کاهش می‌یابد که به دلیل روند طبیعی پیری و کوچک شدن مغز است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала