آمریکا از زلنسکی خواست برای امنیت خود کی‌یف را ترک کند

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Украины Владимир Зеленский на пресс-конференции по итогам встречи в "Нормандском формате" в Елисейском дворце
Президент Украины Владимир Зеленский на пресс-конференции по итогам встречи в Нормандском формате в Елисейском дворце - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2022
عضو شوید
برخی رسانه های آمریکایی گزارش داده اند که که ایالات متحده از زلنسکی خواسته است تا برای امنیت خود کی‌یف را به مقصد لووف ترک کند
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی آمریکایی ABC مطلبی را منتشر کرد که در آن ایالات متحده از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین خواسته است تا برای "امنیت جان خود" کی‌یف، پایتخت آن کشور را به مقصد لووف ترک کند.
با این حال روزنامه نگاران این شبکه تلویرونی، منابع این اطلاعات را فاش نکرده و همچنین هیچگونه توضیحاتی خاصی در مورد ازاینکه این توصیه ناشی از چه نگرانی های است ندادند.
پیشتر ریچارد اینگل، خبرنگار NBC، گزارش داده بود که مقامات ایالات متحده با دولت اوکراین در مورد خروج احتمالی ولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین در صورت تشدید اوضاع در این کشور، گفتگو کردند.
این در حالی است که مقامات ایالات متحده در 14 فبروری تصمیم گرفتند سفارت خود در اوکراین را به طور موقت از کی‌یف به لووف منتقل کنند. همانطور که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکاتوضیح داده ، دلیل این تصمیم "شتاب شدید در تجمع نیروهای روسیه" در مرز با اوکراین بود.
پیشتر ولودیمیر رلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در واکنش به تصمیم روسیه در مورد به رسمیت شناختن لوهانسک و دونتسک گفت اوکراین منتظر اقدامات "روشن و مؤثر" از سوی متحدانش برای اقدام علیه روسیه است و خواستار برگزاری نشست اضطراری سران اوکراین، روسیه، آلمان و فرانسه شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала